EMBA Electives

05 - 06 januari 2018

Loading Events

exclusief voor AMS EMBA Alumni & huidige EMBA studenten


Het doet ons bijzonder veel plezier u te mogen uitnodigen op de eerste editie van de EMBA Alumni Electives, die plaatsvindt op 5 en 6 januari 2018 in de Antwerp Management School.

Wat zijn ‘electives’?

Electives zijn executive courses (zonder beoordeling) over actuele en relevante onderwerpen waarmee u uw kennis up-to-date kunt brengen.

U kunt de volgende cursussen boeken:


Dag 1 / vrijdag 5 januari, 2018
  • Disruptive Pricing Methods – Pol Vanaerde
  • Managing Organizational Change – Alain Guiette
  • Politics at Work – Jesse Segers
Dag 2 / zaterdag 6 januari, 2018
  • Big Data – Hans Mulder
  • (Re)Designing Services – Remco Lenstra

Wilt u uw kennis actualiseren? Reserveer dan vandaag nog uw favoriete cursus, want de plaatsen zijn beperkt!

Praktische info:

Deze cursussen zijn uitsluitend bestemd EMBA Alumni.& huidige EMBA studenten

Datum: 5 januari t/m 6 januari 2018
Plaats: Antwerp Management School, Sint-Jacobsmarkt 9, 2000 Antwerpen
Tijd:
09:00 – 16:00
Prijs: 150 EUR (incl. BTW, lunch & hapjes per cursus per persoon)

Boek je favoriete cursus nu

 

Gedetailleerd programma

Kies de cursussen die u wilt bijwonen. U kunt slechts één cursus per dag kiezen.


Dag 1 / vrijdag 5 januari, 2018

Disruptive Pricing Methods
Pol Vanaerde

President – European Pricing Platform
Visiting Faculty – AMS

Tijdens deze elective krijgt u inzicht in de manier waarop ‘pricing professionals’ nieuwe, opkomende zakelijke modellen (zoals Uber, Airbnb, SaaS-software) aanpakken, in de groei van de subscription economy, de digitalisering van markten en de vele nieuwe gedragsinzichten die uit Big Data-analyse voortvloeien.

In deze cursus zullen we nadenken en discussiëren over de recentste ontwikkelingen op het gebied van abonnementsprijzen, SaaS-prijzen, dynamische prijzen, geïndividualiseerde prijzen enzovoort.
We beëindigen de dag met op feiten gebaseerd bewijzen en voorbeelden van psychologische pricing-inzichten.

Na afloopt hebt u een state-of-the-art-inzicht in de recentste prijsmethoden.

Managing Organizational Change
Dr. Alain Guiette

Postdoctoral researcher & lecturer:  Strategy, Management & Organization
Universiteit Antwerpen (UA)

Organisaties en hun managers tasten vaak in het duister over hoe ze veranderings- en transformatieprocessen efficiënt kunnen beheren. Nochtans kan de juiste aanpak in hoge mate bijdragen aan het succes van organisatorische transformaties en ingrijpende veranderingsprogramma’s.

In deze cursus zullen we discussiëren over en een dialectische denkmodel aanreiken voor het managen van de organisatieverandering. Dat model zal de deelnemers aanmoedigen om stil te staan bij hun eigen uitdagingen en ervaringen met betrekking tot het beheren van organisatorische veranderingen. Daarbij baseren ze zich op betekenisgeving, kritische reflexiviteit, organisatorische mindfulness, reflectie in praktijk, managerialisme en procesgericht denken.

U zult kritisch worden uitgedaagd over gangbare veronderstellingen, misvattingen en clichés over de manier waarop organisaties omgaan met verandering.

Na afloop bent u in staat uw eigen procedures en werkmethoden te ontwikkelen om organisatorische veranderingen beter en doelgerichter te beheren.

 

Politics at Work
Dr. Jesse Segers

Professor Leadership, Associate Dean Education
Antwerp Management School

DTijdens deze elective leert u politieke vaardigheden zodat u en uw organisatie succesvoller worden in het realiseren van verandering. We zullen u helpen die veranderingen te realiseren via politieke inzichten. Sommige leiders walgen van politiek gedrag en gaan het zoveel mogelijk uit de weg. Andere betreden enthousiast de politieke arena, maar stappen er vermoeid en onvoldaan weer uit omdat ze niet over de nodige vaardigheden beschikten.

In deze cursus werken we aan uw politieke wil en uw sociale scherpzinnigheid.

Na afloop bent u in staat de juiste persoon op de best mogelijke manier te beïnvloeden om uw doel te bereiken.

Dag 2 / zaterdag 6 januari, 2018

Big Data
Hans Mulder

Academic Director & Executive Professor AMS
Oprichter – Viagroep

Deze elective staat in het teken van Big Data. Vandaag associëren we Big Data nog vaak met het speuren naar onverwachte patronen in terabytes externe en interne gegevens die beschikbaar zijn in de cloud en informatiesystemen, zoals SAP of Oracle. Een tijdrovende bezigheid, die we gerust mogen vergelijken met de zoektocht naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg.

Maar Big Data heeft zoveel meer te bieden! Op het niveau van ondernemingen is Big Data een kostbare tool voor managers om in ‘real time’ hun bedrijf uit te bouwen, vorm te geven en te innoveren. In deze cursus introduceren wij Enterprise Engineering, wat betekent dat een organisatie op dezelfde manier wordt ontworpen en opgebouwd zoals een ingenieur een vliegtuig zou innoveren. DEMO (Design and Engineering Methodology for Organizations) is de belangrijkste methodologie in de nieuwe discipline van Enterprise Engineering.

Na afloop:

– kunt u het eigenaarschap van data en processen duidelijk identificeren
– weet u hoe u komaf maakt met onnodige complexiteit
– hebt u een breed en diepgaand inzicht in uw bedrijfsvoering
– weet u hoe u verantwoordelijkheden en interacties transparanter kunt maken
– bent u op de hoogte van uitgebreide, coherente, consistente en toch beknopte modellen van de Essence of Organization

(Re)Designing Services
Remco Lenstra

Academic Director Business Design Thinking
Antwerp Management School

In deze elective leert u de kneepjes van het vak om een service uit te bouwen waarvan uw klanten onder de indruk zullen zijn. En een hoge klanttevredenheid heeft alleen maar voordelen.

Tijdens deze cursus vertellen we u:
– hoe u kunt werken met meerdere persoonlijkheden met het oog op meer empathie en een ‘outside-in’-perspectief
– hoe u pijnpunten kunt blootleggen en kunt bijleren door zelf het traject van de klant af te leggen
– hoe u uw ideeën kunt omzetten in succesvolle ideeën via prototyping
– hoe u uw front- en back-office op elkaar moet afstemmen voor een optimale dienstverlening

Na afloop weet u hoe u het ontwerp van uw service kunt optimaliseren of hoe u nieuwe services vanaf nul kunt ontwikkelen.

 

Registreer hier

 

Hoe kan ik je helpen?

Anja Tys, Corporate Marketing Communication Manager