Diana Phillips

Diana Phillips

Expertise

  • Management Culture & Communication
  • International Business Communication

Programma’s

  • Full-time Master in Finance

Professor Diana Phillips behaalde haar doctoraat aan de Universiteit Londen. Zij is gewoon hoogleraar aan de Universiteit Antwerpen, Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen, en was de voorzitter  (2003-2009) en ondervoorzitter (2000-2003) van het departement Internationale Bedrijfscommunicatie. Zij is erg geïnteresseerd in innovatieve onderwijsstrategieën en didactische middelen.

Professor Phillips doceert bedrijfscommunicatie en managementcommunicatie op universitair en post-universitair niveau. Zij doceert ook in executive MBA-programma’s in binnen- en buitenland en verzorgt social skills training voor managers. Zij wordt regelmatig uitgenodigd als gastprofessor aan buitenlandse universiteiten zoals Aalto University School of Economics (Finland), het Centre for Management Training (Universiteit Warschau, Polen), de Universiteit Gdansk, Polen (MBA/International Business) en Canisius College (Buffalo, NY).

Haar huidige onderzoeksgebieden zijn bedrijfscommunicatie, lexicografie en financiële terminologie. Haar voornaamste publicaties zijn Elsevier’s Dictionary of Financial Terms in English, German, French, Italian, Spanish and Dutch (Elsevier, 1997) en Dictionary of Corporate Finance and Investment in English, German, French and Dutch (Wolters-Kluwer, 2001). Zij heeft ook zes boeken gepubliceerd en een aanzienlijk aantal artikels op het gebied van bedrijfs- en managementcommunicatie. Zij werkt momenteel aan een Dictionary of Personal Finance Terms in English, French, German and Dutch.