China university city
AMS maakt globale missie concreet en verovert…

december 16, 2016

AMS maakt globale missie concreet en verovert China

AMS maakt haar globale missie nog eens heel expliciet. De School heeft al jaren goede relaties met en veel activiteiten in China. Deze week komt er een bijzonder aantal activiteiten samen. Zo maken we onderdeel uit van de handelsmissie van 10 tot en met 17 december. Decaan Paul Matthyssens ging met een handelsdelegatie van zestig man naar Seoul en vervolgens naar Shanghai. Samen met burgemeester Bart De Wever ondertekende hij The Memory of Understanding met Donghua University. Ook bezochten ze het Yangtze River Delta City Project, waarvan AMS de enige buitenlandse partner is.

china6
china3

Cross Cultural Negotiation

Verder nam prof. dr. Bart Cambré onze doctoraatsstudenten mee en EMBA-directeur Peter Rafferty zijn Europese én Russische EMBA-studenten. Bart Cambré: “Ik heb les gegeven rond Organization Theory en rond Research Methodology. Een goed doctoraat kent een degelijke theoretische basis en vraagt empirisch onderzoek waardoor methodologie ook belangrijk is.” Samen kregen deze studenten les rond Cross Cultural Negotiation, deden ze rollenspellen en bezochten ze lokale bedrijven.

china8

Donghua University

Op 16 december organiseerden we een evenement in Shanghai met onze partner, Donghua University. Tijdens die missie, nodigden we de Antwerpse delegatie uit in een nieuw deel van Shanghai – Nanxiang town– een district waar traditie en creatieve economie en technologie samenvloeien. Dat zal de setting vormen voor een ceremoniële inhuldiging van onze overeenkomst met de Donghua University. Collega Dorinela Munteanu zal inzetten op de internationale ontwikkeling door verdere samenwerking rond Executive Development Programs. Verder zal zij ‘Silicon Valley’ in Zhongguancun bezoeken.

china2

Internationale partners

We kiezen partnerships met scholen die over eenzelfde waardenset beschikken. We hebben heel wat partnerships met universiteiten en managementscholen in Europa, Azië en de Verenigde Staten. Studenten uit die scholen en universiteiten kunnen een fulltime masterdiploma bij ons behalen. Hoewel studenten zich ook rechtstreeks bij ons kunnen inschrijven, heeft de samenwerking met hun alma mater voordelen. Een belangrijk voordeel is dat we samenwerken met onze partners om de studenten te ondersteunen bij en voor te bereiden op hun verdere carrière en jobvooruitzichten. Een van die lang bestaande partnerships is met de International Business School in Moskou. Voor Russische executives organiseren we een EMBA-programma.

china4

Shanghai, Guangzhou en Hangzhou

In China hebben we ook enkele belangrijke partnerships lopen in drie grote steden langs de oostkust: Shanghai, Guangzhou en Hangzhou. In Shanghai werken we samen met de Shanghai Finance University waar we top financiële professionals en leiders ontmoeten. In Guangzhou zijn we verbonden met de nummer 1-school in het zuiden van China – Lignan College van de Sunvatsen University – voor onze executive PhD.

china1

Antwerp Management School staat wereldwijd op nr. 29 voor de Master in Global Management en op nummer 1 in België. Voor een school van onze grootte is dat een ware prestatie. Veel (potentiële) partners vragen zich dan ook af hoe we dat hebben klaargespeeld. Onze globale activiteiten hebben een sterke link met ons onderwijsaanbod. Zo ontmoetten onze decaan en burgemeester tijdens de recente handelsmissie ook Astrid Philippron, Key Account Manager bij Cisco en alumna van onze Master in Global Management. Kortom: onze globale missie is in alle opzichten verbindend.