ESSCA EMBA
AMS kondigt nieuwe samenwerking aan met ESSCA…

december 01, 2020

AMS kondigt nieuwe samenwerking aan met ESSCA School of Management

Antwerpen en Parijs vormen een sterk duo in EMBA-wereld

Antwerp Management School gaat een nieuwe samenwerking aan met partner ESSCA School of Management om het AMS top-ranked Executive MBA-programma in Parijs te lanceren. Vanaf november 2021 wordt Parijs na Antwerpen en Moskou de derde locatie van deze EMBA. Het nieuws komt na de recente publicatie van de nieuwe Financial Times Ranking waarbij het programma op een mooie 55ste plaats wereldwijd staat. Het is daarmee 30 plaatsen gestegen in slechts 3 jaar!

"Naast onze bestaande samenwerking met IBS, onze partner in Rusland sinds meer dan 20 jaar, zijn we erg trots om aan te kondigen dat we een gloednieuwe partner aan ons programma hebben toegevoegd: ESSCA School of Management, een van de meest bekende en erkende business schools in Frankrijk. De afgelopen jaren hebben we in onze bestaande samenwerkingen voor andere opleidingen gemerkt dat we dezelfde visie delen op de samenleving en managementontwikkeling. We kijken ernaar uit om samen de EMBA-markt in Frankrijk te verkennen", aldus Steven De Haes, decaan van Antwerp Management School.

Jean Charroin, decaan en CEO van ESSCA School of Management over de nieuwe samenwerking: "Als onderdeel van het Odyssée 20/24-plan willen we de kwalitatieve en internationale dimensie van ESSCA's permanente onderwijsaanbod benadrukken door een Executive MBA-programma te ontwikkelen. Om aan de verwachtingen van onze toekomstige leidinggevenden te voldoen, was een samenwerking met AMS om drie redenen een logische keuze: onze langdurige samenwerking gebaseerd op vertrouwen en professionaliteit, de onmiskenbare expertise van AMS in het MBA-segment en, ten slotte, een gedeelde visie en waarden. We noemen onze onderwijsinstellingen "managementscholen" in plaats van "business schools", wat een indicatie is van onze sociale positionering. We zijn vastbesloten om Europese bedrijven en organisaties te ondersteunen bij hun bestuurlijke, technologische en ecologische veranderingen."

De Executive MBA wordt in november 2021 gelanceerd op de centraal gelegen campus van ESSCA in Parijs. We kijken ernaar uit om daar nieuwe studenten te verwelkomen en de studenten uit Antwerpen, Moskou en Parijs samen te brengen. Het doel is om interculturele interacties te versterken en de internationale ervaring van onze studenten verder te verrijken. Door samen te werken met docenten van over de hele wereld die hun kennis en hun inzichten delen, willen we een unieke leerervaring creëren voor een diverse groep deelnemers .

We zijn ervan overtuigd dat we nu, meer dan ooit, leiders nodig hebben die de toekomstige uitdagingen het hoofd kunnen bieden en sterk kunnen staan in een snel veranderende wereld. In onzekere tijden, zoals tijdens deze COVID-19-crisis, is onderwijs en zeker ook executive managementonderwijs belangrijker dan ooit. In onze EMBA leer je hoe je een bedrijf toekomstbestendig kunt maken, hoe je moet handelen in tijden van crisis en vooral, hoe je een zelfverzekerde en betrouwbare leider en manager kunt zijn. Bij Antwerp Management School blijven we innoveren en zoeken we naar nieuwe mogelijkheden om ons onderwijsaanbod verder uit te breiden en te ontwikkelen. In ESSCA School of Management hebben we een partner gevonden die onze waarden en visie voor de toekomst deelt. Samen met ook onze partner in Moskou, IBS, zullen we blijven inzetten op het ontwikkelen van mensen tot wereldburgers die rekening houden met menselijke, ethische en economische dimensies in hun leven en carrière.

Over de AMS Executive MBA

De sterke stijging met 30 plaatsen in de loop van de 3 voorbije jaren op de Financial Times ranking, van plaats #85 naar #55, is het bewijs van het toekomstgerichte design van onze Executive MBA-opleiding. De structuur en de inhoud van het programma weerspiegelen de waarden van Antwerp Management School en haar partners. Samen leveren we de deelnemers een diepgaand inzicht in alle managementdomeinen in combinatie met een persoonlijk ontwikkelingsprogramma gebaseerd op twee pijlers; het NeuroTrainingLabTM en persoonlijke coaching. De EMBA omhelst ook zeer boeiende internationale componenten en een Positive Impact Project, en bereidt je voor op een leidende rol in duurzame transformatie. Naar onze mening zijn dit de bouwstenen die nodig zijn om een Global Citizen te ontwikkelen die de kunst van besluitvorming beheerst en mensen leidt in een uitdagende wereld.

Wil je meer weten over de AMS Executive MBA en de infosessies? Ontdek het hier.