Boogkeers aanzicht
Antwerp Management School bouwt aan een duurzame…

augustus 24, 2017

Antwerp Management School bouwt aan een duurzame toekomst met poëzie en kunst

Sinds september 2016 is Antwerp Management School (AMS) druk bezig met de verbouwing van de voormalige OCMW gebouwen aan het Mechelseplein. Het rechtergedeelte, het gedeelte aan de Lange-Gasthuisstraat, wordt hersteld in zijn historische staat. Het linkergedeelte wordt nieuw gebouwd en wordt een luchtig geheel waarbij het ritme van het te restaureren aanpalende pand wordt doorgetrokken. De open-huis-filosofie die typerend is voor AMS zal in het nieuwe pand ten volle tot uiting komen.

In overleg met schepen van cultuur van Stad Antwerpen, Caroline Bastiaens, is er ondertussen een overeenkomst voor de herwaardering van het muurgedicht “Een minimum”. Ook voormalig stadsdichter Ramsey Nasr en grafisch vormgever Gert Dooreman kunnen zich vinden in de nieuwe vormgeving waarbij leesbaarheid en proportionaliteit zeer belangrijk zijn. Het stadsgedicht zal, met respect voor de ritmiek en de huidige vorm, herleven binnen 4 blinde vensters.

Ramsey Nasr komt stadsgedicht voordragen bij aanvang Mechelsepleinfeesten

Tijdens de officiële opening van de Mechelsepleinfeesten op vrijdag 25 augustus om 16u00 zullen Schepen Caroline Bastiaens en Geert Vyncke, Managing Director AMS, in primeur dit nieuws aankondigen aan het publiek en de buurtbewoners. Bovendien komt Ramsey Nasr speciaal voor deze gelegenheid het muurgedicht ‘Een minimum’ en enkele andere gedichten live voordragen.

Ook werk van street art kunstenaar Larsen Bervoets siert tijdelijk de nieuwe gebouwen

Een nieuw en mooi wit gebouw is natuurlijk ook aantrekkelijk voor grafitti kunstenaars. In plaats van te wachten op illegale en ongewenste acties, hebben we in samenspraak met de stad ook een Antwerpse street art kunstenaar aan het werk gezet. De lege raampanelen, die het gebouw afschermen zolang de ramen er niet in zitten, werden opgevrolijkt door Larsen Bervoets*.

Op deze manier zal het nieuwe huis van Antwerp Management School en de mooie gevel aan het Mechelseplein een prachtig decor vormen voor kunst in al zijn vormen.

Praktisch

Vrijdag 25 augustus om 16u00, Mechelseplein, officiële opening Mechelsepleinfeesten met aankondiging herwaardering stadsgedicht.

Perscontact

Geert Vyncke, Managing Director Antwerp Management School, geert.vyncke@ams.ac.be
M.+32 478 48 44 46

Anja Tys, Corporate Marketing Communication Manager, anja.tys@ams.ac.be
T+32 3 265 47 33 of M+32 486 494 387

Over Antwerp Management School

Al ruim vijftig jaar geeft Antwerp Management School met kwalitatief hoogstaande managementopleidingen en onderzoek een krachtige impuls aan economische en sociaal-maatschappelijke activiteiten in België en ver daarbuiten. Als bewijs voor haar permanente aandacht voor de kwaliteit van de opleidingen heeft AMS de AACSB- en NVAO-accreditatie ontvangen en is de school opgenomen in de Financial Times Rankings.

Over Larsen Bervoets

Larsen Bervoets (°1979) ging als tiener naar de kunsthumaniora in Antwerpen, waarna hij in Gent driedimensionale vormgeving ging studeren. In 2005 werd hij met zijn afstudeerproject geselecteerd voor de groepstentoonstelling ‘Coming People’ van het S.M.A.K. Hierna vertrok hij met een internationaal project voor enkele maanden naar China. Larsen maakt naast muurschilderingen, vooral tekeningen. Zijn werken zijn gemaakt in inkt of krijt. Hij werkt liefst met materialen uit zijn directe omgeving of met gevonden voorwerpen die hij uit hun context haalt en verwerkt in assemblages.

Andere recente projecten: verschillende muurschilderingen in Stad Antwerpen, Gazet Van Antwerpen (proces Hans van Temsche/ getekend verslag), Live Nation: ontwerp en uitvoering muurschildering voor ‘The Wall’ Roger Waters (Pink Floyd)/Werchter, Brouwerij Moortgat: stijlintegraties voor Vedett, De Koninck, Duvel, Minds Meet (productiehuis): storyboard voor ‘Stage IV’, kortfilm van Tony Schollaert (release oktober 2017), Tekeningen en schilderijen voor ‘Chaussée d’Amour’ (Telenet-serie)