Global leadership skills
Onze voltijdse masterprogramma's
Global Leadership

Groei als persoon en toekomstige leider

Bij AMS kijken we verder dan de overdracht van puur technische kennis. Zoals expliciet gesteld in onze missie willen we ook jouw persoonlijke ontwikkeling stimuleren.

Onze aanpak is rechttoe rechtaan: hoe beter jij je voelt als persoon, hoe meer vertrouwen je hebt om moeilijke bedrijfssituaties aan te pakken. Hoe accurater jouw zelfbeeld, hoe beter je kunt samenwerken met andere mensen en hoe bekwamer je kunt leiden op een verantwoorde manier die respect afdwingt.

Springfoto

Wat is het Global Leadership track?

De Global Leadership track is een module in elke master en (6 studiepunten). Tijdens deze reis focussen we op deze drie leerniveaus en gebruiken we verschillende methoden en oefeningen. We bieden je relevante kaders die je helpen om te begrijpen wie je bent, wat je wil en hoe je je verhoudt tot anderen. We coachen en ondersteunen je bij het begrijpen van je sterktes, je behoeften en je ontwikkelingspunten. We zullen je uitdagen om een persoonlijke leiderschapsstijl te ontwikkelen. Onze zeer geavanceerde en systematische aanpak werd beloond met de Responsible Business Education Teaching Award van de Financial Times!

Je leert hoe te werken in team, hoe je conflicten vermijdt of oplost, hoe je omgaat met een hoge workload, hoe je het meest effectief bent in onderhandelingen en hoe je zelfverzekerd en met meer impact presentaties kan geven.

Meer info over onze full-time masteropleidingen

Global Leadership: Bouwt op de AMS missiepijlers

Self awareness

Leidt tot samenwerking met anderen.

Global perspective

Leidt tot vindingrijkheid om gepaste oplossingen te zoeken voor problemen en vraagstukken.

Societal Consciousness

Leidt tot duurzaamheid in essentiële economische processen, een fundamentele waarde voor het bedrijfsleven.

Heb je ooit een vlucht geboekt in economy en een gratis upgrade gekregen naar business class? Zo voel ik me nu bij AMS. Ik had een ticket geboekt om een masterdiploma te halen om de volgende stap te zetten in mijn carrière. Maar AMS helpt me Open my mind om niet alleen een leider te worden maar ook een betere persoon, zelfbewust, met een open blik op de wereld en in staat om een impact te realiseren. Onze tagline "Opening minds to impact the world" zegt het helemaal.

— Sandhya Paul, student van AMS

Meer dan een 'nice to have'

Het ontwikkelen van Global Leadership is meer dan een ‘nice to have’. Het is een basisvereiste voor een succesvolle carrière en recruiters nemen dit bij sollicitaties mee in hun beoordeling. Werkgevers van vandaag zijn bij het selecteren van pas afgestudeerden op zoek exact dezelfde soft skills die je ontwikkelt tijdens de Global Leadership:

• zelfbewustzijn
  • het vermogen om samen te werken met anderen
  • leiderschapskwaliteiten
  • openheid
  • respect voor verschillende perspectieven
  • multicultureel bewustzijn
Gls website

Action learning project

We verwachten ook dat je actief deelneemt in een action learning project, samen met een heterogene groep studenten van verschillende masters. In dit project komen de drie pijlers van ons missiehuis samen. Voor jou zal het een laboratorium zijn waarin je leert werken aan een project in teamverband, belangrijke leiderschapsvaardigheden zal verwerven en sociale impact zal genereren. Het project zal bijdragen aan één van de SDG’s (sustainable development goals) van UN.

Lees meer over de action learning projects

Sustainability goals

We zijn ervan overtuigd dat we duurzaamheid moeten onderwijzen met als doel dat studenten leren hoe ze een verschil kunnen maken voor de wereld door middel van het project dat ze doen.

Ans devos

— Ans De Vos, PhD

Julie Hillewaert WEB

Advies nodig bij het selecteren van het juiste programma?

Function Program advisor full-time master's programs
Meeting Learn More
Julie Hillewaert WEB

Advies nodig bij het selecteren van het juiste programma?