FTM studenten groepsfoto
Onze voltijdse masterprogramma's
Studeren in Antwerpen

Antwerpen is gewoonweg Adembenemend!

Een metropool aan de rivier, een stad die je altijd naar meer doet verlangen. Hip en historisch, cool en klassiek, trendy en traditioneel. Alles is binnen loopafstand. Combineer een dagje shoppen op de Meir met een bezoek aan het Rubenshuis. Neem een kijkje in het Museum Aan de Stroom (MAS) en geniet dan van een drankje op het terras van een van de vele bars die het Eilandje rijk is. Pas een exclusief kledingstuk van een toonaangevende Antwerpse modeontwerper en ga dan een hapje eten op het Zuid. Het is onmogelijk om niet te vallen voor deze ongelooflijk diverse, internationale metropool op zakformaat.

4 goede redenen om in Antwerpen te studeren

FTM grads 2022 min

1. Een echte studentenstad

Met meer dan 40.000 fulltime studenten is Antwerpen een echte studentenstad. Het decor voor het academische leven omvat historische locaties als de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en Universiteit Antwerpen. De vele studentencafés, nachtclubs, gezellige restaurants, koffiehuisjes, … en levendige atmosfeer van de stad zullen je jaar hier onvergetelijk maken.

Defile mode copyright Jan Crab lowres

2. Hip & happening

Van alle historische steden in België, is dit de stad waar (koffie)bars en pop-up, concept en vintage stores het snelste komen en terug verdwijnen. Vandaag hip, morgen "out". Antwerpen draait om mode, design, muziek en genieten van een zonnig terrasje.

Antwerpen grote markt

3. Een stad die geschiedenis ademt

Het oude stadscentrum is doordrongen van geschiedenis. Je kunt het voelen in de antieke façades die de smalle straatjes omsluiten of op de indrukwekkende Grote Markt. Het Museum Plantin-Moretus is het enige museum ter wereld dat door Unesco tot werelderfgoed is uitgeroepen. In de schaduw van de Onze-Lieve-Vrouw-kathedraal barst het van de gezellige pubs en restaurants terwijl de oevers van de Schelde dan weer een fantastische plek zijn om een frisse neus te halen.

Kaartje Europa

4. Ideaal voor tripjes

Antwerpen is de perfecte basis om uitstapjes te maken naar andere fantastische Belgische steden als Brugge, Gent, Brussel en Luik. Een dagje naar de kust of de natuurlijke schoonheid van de Ardennen in je op te nemen, kunnen we je ook van harte aanraden. Daarnaast is Nederland natuurlijk ook dichtbij! Vanuit Brussel geraak je bovendien in een paar uur in elke Europese hoofdstad.

Ontdek onze campus: 'De Boogkeers'

Onze campus ligt in het hartje van de stad. Volg onze recruitment manager Eva op deze wandeling door onze campus! Ze laat je alle delen van het gebouw zien en verklapt wat haar favorietje plekjes zijn.

Hoe onze studenten Antwerpen ervaren

Gödze

Gödze, een student van Turkije, geniet van de artistieke kant van Antwerpen.

Julan

Julan, een student van Bangladesh, houdt van de gezellige sfeer in Antwerpen.

Andrea

Voor Andrea, een studente uit Peru, is mode één van de redenen waarom ze het fantastisch vindt om in Antwerpen te studeren.

Julie Hillewaert WEB

Advies nodig bij het selecteren van het juiste programma?

Function Program advisor full-time master's programs
Julie Hillewaert WEB

Advies nodig bij het selecteren van het juiste programma?