Programma's
Master in Strategic Human Resource Management

De strategie van een organisatie verenigen met de individuele ambities van de werknemers is een eeuwenoud vraagstuk. Vandaag zijn er nochtans meer mogelijkheden dan ooit om een goed hr-beleid uit te stippelen, maar de multiculturele omgeving, technologische innovaties en groeiende aandacht voor duurzaamheid creëren ook steeds complexere uitdagingen. Op zoek naar een plek waar jouw passie voor business en people volledig tot zijn recht komt? In onze Master in Strategic Human Resource Management ontpop jij je tot een expert-bruggenbouwer.

Taal

Master in Strategic Human Resource Management

Maatschappelijk

verantwoord HR

Elk bedrijf is een eigen minisamenleving. Daarom is het belangrijk dat hr-managers waakzaam blijven voor de trends en bewegingen van de bredere maatschappij en hun uitwerking binnen de organisatie. Met die waakzaamheid en cultuurgevoelige blik hou jij de vinger aan de pols van jouw onderneming.

Internationale

focus

De wereld van human resources strekt vandaag veel verder dan de eigen organisatie. In deze opleiding ontdek jij welke stakeholders jouw management beïnvloeden, op welke manier multiculturaliteit daarbij een rol speelt en hoe je een werkbare hr-strategie opstelt over de landsgrenzen heen.

Kritische blik

Hoewel er voortdurend nieuwe hr-tools en -perspectieven ontwikkeld worden, is het belangrijk om waakzaam te blijven voor initiatieven die jouw job makkelijker maken. Met een kritische blik analyseer jij de opportuniteiten én valkuilen van elk systeem, zodat jij moeiteloos kan bepalen welke het meest geschikt is voor jouw werking.

Is de Master in Strategic Human Resource Management iets voor jou?

Ben jij op zoek naar een sector waar zowel je sociale interesse als je passie voor bedrijfsbeheer tot zijn recht komt? Dan is human resource management de sector voor jou. Jij spreekt de taal van de werknemer en de organisatie en treedt maar al te graag op als tolk om beide de beste uitkomst te bieden. Studenten met een brede interesse, analytisch denkvermogen en sterke motivatie vinden in deze master alles wat hun hart sneller doet slaan.

Heb je al een paar jaar gewerkt in hr of start je helemaal van nul? In beide gevallen ben je meer dan welkom. Sluit je aan bij deze gepassioneerde, proactieve en mondige gemeenschap die ervan dromen om de businesswereld mooier te maken voor iedereen die erin werkt.

Download onze brochure

Het programma

Een brug slaan tussen de professionele activiteiten en de persoonlijke doelstellingen van de medewerkers is één ding, maar als hr-manager moet je die brug ook zien te versterken en bewaken. Ons curriculum is doelgericht ontworpen om inzicht te geven in al die verschillende perspectieven en met een analytische blik op zoek te gaan naar de best mogelijke match. Zo groeit jouw verbindende kracht tot zijn grootste potentieel.

Ontdek het curriculum

Praktische informatie

Zin om eraan te beginnen? Dan vind je hier alle praktische details om je in te schrijven voor de Master in Strategic Human Resource Management: van de vereisten voor je toelating en hoe de procedure verloopt, tot financiële informatie en eventuele ondersteuning daarbij.

Lees hier de details
AMS Onboarding Days 6964 min min

Waarom kiezen voor de Master in Strategic Human Resource Management?

Een bedrijf kan niet bloeien zonder de goodwill van zijn medewerkers en vice versa. Het is de taak van de hr-manager om alle neuzen in dezelfde richting te zetten – een taak die door onze veranderende wereld tegelijkertijd complexer en gemakkelijker is geworden. AMS neemt je mee in de trendgevoelige wereld van Human Resources en bezorgt je alle tools om jouw carrière op te bouwen in verschillende hr-deeldomeinen, met de juiste kennis en vaardigheden, een internationale filter en een grote dosis motivatie.

Ontdek onze troeven

De ervaring van onze alumni

Wij zijn natuurlijk erg trots op onze masterprogramma’s, maar de enige mening die er echt toe doet, is die van onze alumni. Gelukkig mogen we jaar na jaar mooie complimenten in ontvangst nemen over de managementskills en sociale vaardigheden die ze in deze studie verkennen en versterken. Elke nieuwe cohorte afgestudeerden gaat het werkveld tegemoet met een uitgebreide theoretische én praktische kennis en de steun van een warme alumnigemeenschap.

Luister naar de verhalen van onze alumni

Onze reputatie gaat ons voor

Als je kiest voor Antwerp Management School stap je binnen in de top 1% van business-scholen wereldwijd, want we zijn Triple Crown Accredited. Dat klinkt niet gewoon chique, maar is een grote verdienste die we met veel trots dragen.

Lees meer over onze accreditaties
graduation pic FTM accreditations

Voor internationale studenten

70% van de AMS-studenten komt uit het buitenland. Daarom doen we er alles aan om jou hier welkom te heten. Heb je hulp nodig om een woning te vinden, je visum aan te vragen of simpelweg ons mooie Antwerpen beter te leren kennen? AMS voorziet een brede ondersteuning, zodat je studies in België vlot verlopen.

Student Advice

Start de applicatieprocedure

Omdat we maar een beperkt aantal studenten toelaten, raden we je sterk aan om je zo snel mogelijk aan te melden.

Julie Hillewaert WEB

Een vraag over dit programma?

Function Program advisor full-time master's programs
Julie Hillewaert WEB
Sluiten

Een vraag over dit programma?