Expertisecentrum Business Design & Innovatie

Heb je een vraag over business design & innovatie?
Je kunt bij mij terecht.

+32 498 91 94 94

Dit expertisecentrum is ontstaan uit het voormalige Flanders Inshape en Next Generation Industry. Samen beogen we de transformatie van ondernemingen en organisaties naar innovatieve en duurzame activiteiten. We streven naar een betere klantenbeleving en succesvolle groei, om zo de concurrentiepositie van jouw bedrijf te versterken.

Business Design & Innovatie ontwikkelt kennis en tools op het vlak van product- en serviceontwikkeling, design en designmanagement voor B2C en B2B bedrijven in diverse sectoren. De gebruiker vormt daarbij de bron en inspiratie voor innovatie. Aan de hand van wetenschappelijk en toegepast onderzoek ondersteunen wij bedrijven uit tal van sectoren in hun zoektocht naar nieuwe businessmodellen. Daarnaast ondersteunen deze kennis en competentie bedrijven om hun innovatie af te stemmen op verschillende technologische, economische en maatschappelijke trends. Het vernieuwde expertisecentrum garandeert hierbij een gediversifieerde aanpak, rekening houdend met de maturiteit, het kennisniveau en de adoptiecapaciteit van het bedrijf.

Waarom BDI
Business Design

Een methode om complexe innovatieprojecten tot een goed einde te brengen.

Meer info
User Centered Design

Een gebruikersonderzoek om de échte noden en behoeften van jouw klanten te leren kennen.

Meer info
Service Design

Verbeter je dienstverlening door nieuwe, waardevolle diensten te ontwerpen.

Meer info
Innovatie

Innovatieprocessen en veranderingsmanagement dat leidt tot een win-win voor organisatie en klant.

Meer info

Evenementen

Ontdek meer evenementen
01 februari 2018
Inspiratiesessies – Groeimanagement voor kmo’s met ambitie

EDITIE ANTWERPEN - Unieke sessie over groeimanagement. Hoe begin je eraan? Met welke factoren moet je rekening houden? Hoe kan je groei managen? En...

08 februari 2018
Inspiratiesessie – Groeimanagement voor kmo’s met ambitie
03 maart 2018
AMS Inspiration Day

Blog

Ontdek meer blogposts

Vroeger konden we de scope van ons dagelijks werk redelijk goed inschatten. We werkten in complexe organisatiestructuren maar we hadden relatief eenvoudig werk. Vandaag de dag wordt er van ons verwacht dat we proactief, ondernemend en innovatief zijn. Onze organisaties worden eenvoudiger,…

Vaak zegt men dat mensen, als lineaire denkers, niet overweg kunnen met exponentiële verandering in…

Value Based Pricing: waardecaptatie

17 november 2017 door Andries Reymer

In deze reeks bespreekt Andries de verschillende manieren om prijzen te bepalen. De Value…

Project Valerie: van klantenonderzoek naar prijszetting

14 november 2017 door Antwerp Management School

De competitiviteit van technologiegedreven bedrijven hangt sterk af van de innovatie die ze kunnen…

Value Based Pricing: waardecreatie

11 oktober 2017 door Andries Reymer

In de vorige blog besprak ik het belang van waardedetectie en de voordelen die vasthangen aan…

Hoe kan ik je helpen?

Philippe Martens, Design Management Coach

Heb je een vraag over business design & innovatie?
Je kunt bij mij terecht.