Ontmoet ons Kom naar een infosessie

 

3Continent Master in Strategic Marketing

Advies nodig bij het selecteren van het juiste programma?
Ik kan je helpen.
 +32 3 265 4011

Contacteer Caroline Download

Dit programma wordt gegeven in het Engels

Over het programma

Geef jouw internationale businesscarrière een vliegende start door het halen van je masterdiploma in Europa en de Verenigde Staten in slechts tien maanden. 

Studeer in België, Brazilië en New York City. Krijg toegang van onschatbare waarde, breid je internationaal netwerk uit en doe praktische ervaring op via een bedrijfsproject, terwijl je zes maanden in New York woont.

Je zal volledig voorbereid worden op het uitbouwen van een succesvolle carrière in global marketing en internationale business waar dan ook ter wereld, met behulp van lessen van hoog niveau in strategie, consumenteninzicht, digitale marketing, en gegevensanalyse.

Leerdoelen

Na het volgen van deze opleiding:

  • ben je in staat om op consumententrends te anticiperen en ze te voorspellen, consumenteninzichten te onthullen en marktopportuniteiten te identificeren;
  • kan je een schatting maken van informatiebehoeften, geschikt onderzoek opstarten en gegevens verzamelen waarmee je marketinggerichte beslissingen kan verbeteren;
  • weet je hoe je marketing intelligence data kan verkrijgen en hoe je ze moet omzetten naar uitvoerbare informatie;
  • ben je in staat om marketingstatistiek en -analyse te ontwikkelen, te analyseren en te gebruiken;
  • kan je kwantitatieve methoden toepassen en modellen opstellen om effectieve marketingbeslissingen te nemen;
  • ben je getraind in een variëteit van businessvaardigheden en -attitudes, zoals multicultureel bewustzijn, vertrouwen opbouwen, doorzettingsvermogen, teamwork en leiderschap;
  • zal je een globaal perspectief over business en marketing hebben ontwikkeld.

 

 

Curriculum

Semester 1: Antwerpen, België – Fortaleza, Brazilië
  • Inzichten in Global Business en haar omgeving
  • Klantgerichte marketing
  • Consumentengedrag
  • Marketingonderzoek
  • B2B & globale marketing
  • Studiereis Brazilië: Bodem van de marketingpyramide
  • Persoonlijke en carrièregerichte ontwikkeling
Semester 2 & 3: New York, VS
  • Consumenteninzichten onthullen
  • Consumententaal
  • Toegepast management van consumentenrelaties
  • Digitale marketinganalyse
  • Marketing Decision Models
  • Toegepast marketing project bij een bedrijf in New York
  • Persoonlijke en carrièregerichte ontwikkeling
  • Gegevensgestuurde marketingbeslissingen

 

Je kan meer informatie verkrijgen in de brochure. Download de brochure hier.

Nota: alle vakken zijn onderhevig aan veranderingen.

De drie continenten

Antwerpen, Europa

Tijdens het eerste semester in Antwerpen maken de studenten kennis met business en de globale businesscontext gevolgd door de grondslagen van marketingmanagement en strategisch management in het licht van recente ontwikkelingen. We onthullen de dynamiek van consumentengedrag waarbij we ook duiken in het neurologisch aspect. Op het einde van het semester zullen de studenten dieper ingaan op specifieke toepassingen in het veld van business-to-business-marketing en globale marketing.

Fortaleza, Latijns-Amerika

In november ga je twee weken naar Brazilië om te leren over nieuwe, duurzame businessmogelijkheden en moderne marketing, met gebruik van sociale en online media, in een basiseconomie. We hebben nadrukkelijk gekozen om naar Fortaleza te gaan in Céara, het noordoosten van Brazilië, omdat die provincie in volle expansie is waardoor de karakteristieken van een ontwikkelende regio kunnen worden geobserveerd.

New York City, Noord-Amerika

In het tweede deel van januari verhuizen de studenten voor twee semesters naar New York, het “Valhalla van marketing”, waar Fordham Gabelli Businessschool hen verwelkomt op de campus in het hartje van Manhattan (dichtbij Central Park en Columbus Circle). Tot het begin van juli leer je over marketing topics als digitale marketinganalyse, marketingstrategie, beslissingsmodellen, enzoverder, en zal je werken aan een marketingproject met een bedrijf in New York.

Naar wie zijn we op zoek?

  • Je hebt een masterdiploma op zak met weinig tot geen werkervaring.
  • Je hebt interesse in marketing en wilt je inzichten in dit vakgebied verdiepen.
  • Je hebt zin voor onderneming en ziet een internationaal avontuur wel zitten.
  • Je bent open-minded en je wilt studeren in een multiculturele setting.

Deelnemers vorige edities

Voorafgaande opleiding

Nationaliteiten

 

Hoe kan ik je helpen?

Caroline Rahier, Recruitment Manager