Search results
Zoekresultaten

About 1688 results

Integrale duurzaamheidstool voor lokale besturen

Dit onderzoek wil lokale besturen de nodige handvaten bieden om een organisatiebreed beleid uit te bouwen waarbij duurzaamheid in alle onderdelen en geledingen doordringt en waarbij de verschillende reeds ondernomen stappen opgenomen worden in het grotere geheel.

Lage-emissiezone in Antwerpen vanaf februari 2017

Roet en fijn stof vervuilen de lucht en dat is slecht voor het milieu én voor de gezondheid. Een groot deel van die verontreiniging wordt uiteraard door auto’s uitgestoten. Daarom weert Antwerpen vanaf 1 februari 2017 de meest vervuilende voertuigen en wordt de binnenstad een lage-emissiezone (LEZ / milieuzone). Zo gaan we voor een betere en gezondere toekomst.

Hoe begin je leiding te geven: 4 tips voor jonge leidinggevenden

Jonge leidinggevenden geven een frisse en nieuwe kijk op zaken, maar staan vaak voor het volgende probleem: hoe geef ik efficiënt leiding aan werknemers die ouder of meer ervaren zijn? Het is immers niet zo evident dat een jong iemand vanaf de eerste dag de samenwerking en vooral het respect krijgt van zijn of haar oudere werknemers die al geruimere tijd meedraaien in het bedrijf. Forbes gaf alvast vier aandachtspunten om hier mee aan de slag te gaan.

Normalized Systems en innovatie

Fijnmazige modulariteit in een systeem is de manier om de complexiteit de baas te kunnen die opkomt wanneer men streeft naar evolueerbaarheid in een systeem. Normalized Systems Theory (NST) verklaart hoe je modulariteit van een systeem moet ontwerpen om evolueerbaarheid te bewerkstelligen, om verandering te faciliteren en om zo innovatie mogelijk te maken. NST komt prominent aan bodin de ‘Masterclass Agile Enterprise Engineering & Architecture, introduction and advanced topics’.

Antwerp Management School krijgt 4 Palmen als ‘Top Business School met een significante internationale invloed’

De negende editie van de Eduniversal World Convention gehouden in Perth, Australië, bracht 250 vertegenwoordigers van de beste business schools van de wereld samen, waaronder Harvard Business School, London Business School, Copenhagen Business School, Melbourne Business School en Fudan University School of Management, Antwerp Management School en vele andere.