Search results
Zoekresultaten

About 1686 results

AMS Alumni in Indonesië

Vrijdag 18 februari lanceerde Decaan Paul Matthyssens een gloednieuw hoofdstuk in ons alumniverhaal op de Belgische ambassade in Jakarta in het bijzijn van alumni en topmanagers.

AMS Professor Jamie Anderson wint award voor Nespresso-case

Gisteren won Jamie Anderson de Strategy and General Management categorie op ‘The Case Center Awards and Competitions 2017‘ met zijn Nespresso-case. De award werd hem toegereikt door The Case Centeromdat zijn case de meest gebruikte is in het huidige business-onderwijs.

Hoe blijf je als leider in balans? Het belang van reflectie en introspectie.

In een eerder artikel van De Morgen riep Jesse Segers CEO’s op het yogamatje. Om de negatieve effecten van macht te vermijden is introspectie volgens hem noodzakelijk. Je moet momenten inbouwen waarop je je als leider kan distantiëren van je werk en je kan nadenken over je macht en je positie. Waarom hij persoonlijk veel waarde hecht aan introspectie en op welke manieren hij deze zoekt, legde hij uit in de podcast ‘Het verhaal van de leider’.

Omar Mohout aangesteld als voorzitter valorisatieraad VITO

Omar Mohout is een bekende naam in de startupwereld. Zijn expertise in het opschalen van startups geniet erkenning in binnen- en buitenland. Hij biedt bedrijven inzichten door zijn uitgebreide ervaring in het opzetten en schalen van startups.

Verkeersbordendatabank als instrument voor veiliger en duurzamer verkeer

Uit recente berichtgevingen blijkt dat er om de twee dagen een aanrijding plaatsvindt tussen een scholier en een vrachtwagen. Een ander feit is dat Vlaanderen jaarlijks 120 verkeersdoden kent, veroorzaakt door overdreven snelheid.

Gemeenschappelijke trailerparking haalt vrachtwagens uit de file

Jaarlijks verliest een Belgisch transportbedrijf gemiddeld 335 uren per trekker doordat vrachtwagens vast staan in de file. Deze files bevinden zich vaak op de gekende punten op het wegennet maar ook in wachtrijen bij verladers, ontvangers of terminals.