Search results
Zoekresultaten

About 1687 results

SDG Barometer Belgium 2018

Antwerp Management School, Louvain School of Management, Universiteit Antwerpen, The Shift, Cifal Flanders, FIDO en ING België lanceerden op 22 maart 2018 het allereerste nationale onderzoek naar de toepassing van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals SDG’s) in Belgische organisaties.

AMS is watching you: neurotraining voor beter leiderschap

Steven Poelmans woonde en werkte de afgelopen twintig jaar in Barcelona en is sinds kort werkzaam als Professor Neurowetenschappen en Strategisch Leiderschap voor ons Expertisecentrum Leiderschap. Steven zal een van zijn NeuroTrainingLabs meebrengen die hij eerder in Spanje, Chili, Brazilië en Peru opzette. Het type leiderschapstraining dat hij hierin geeft, krijgt steeds meer internationale aandacht. “Het is makkelijk om een leider te zijn in tijden van voorspoed, maar echt leiderschap toont zich op de moeilijke momenten. Scholen bereiden hun studenten daar nu te weinig op voor.”

6 cruciale factoren voor succesvolle innovatie

In een snel evoluerende wereld moeten bedrijven innoveren om te overleven. Gewoon producten of diensten afleveren volstaat niet meer en succesvol innoveren gaat niet vanzelf. Meer nog: 80% van de innovaties faalt. Andries Reymer en zijn collega-experts geven cruciale inzichten in hoe je van het bepalen van de innovatiestrategie tot verkoop van je product of dienst(en) gaat. Door de volgende 6 factoren aan te pakken, zal jouw bedrijf wél slagen.

AMS lanceert een internationaal masterprogramma in Fashion Management

Dankzij de opkomst van de ‘Antwerp Six’ ging de stad eind jaren 80 onmiskenbaar tot de top van de internationale modewereld behoren. Dertig jaar later is Antwerpen nog steeds koploper. De mode-industrie is nochtans ingrijpend veranderd. Creativiteit en durf volstaan al lang niet meer om aan de top te blijven.

Stadsgedicht van Ramsey Nasr prijkt opnieuw in volle glorie op Mechelseplein

Het stadsgedicht ‘een minimum’ van Ramsey Nasr dat sinds 2005 op de gevel van het voormalige OCMW gebouw op het Mechelseplein was geplaatst, was ongeveer een jaar verdwenen. Het gebouw krijgt immers een nieuwe bestemming en wordt vanaf 27 augustus 2018 de prachtige thuisbasis voor de Antwerp Management School (AMS).

RES-awards voor het Herman Teirlinckgebouw, ’t Groen Kwartier en De Krook

Donderdag 17 mei vond de eerste editie van de RES-awards plaats. RES, Real Estate Society, is de alumnivereniging van de Master in het Real Estate Management van Antwerp Management School. De uitreiking vond plaats op de Realty beurs en deze oscars van het vastgoed hadden als doel kwalitatieve vastgoedontwikkelingen in de bloemetjes te zetten.

Jeffrey Sachs treedt toe tot internationale adviesraad Antwerp Management School

Antwerpen, 23mei 2018. Professor Jeffrey Sachs, aan wie recent een eredoctoraat werd toegekend door de Universiteit Antwerpen, treedt toe tot de internationale adviesraad van de Antwerp Management School.

Internationale hockeyspeler studeert aan Antwerp Management School

Shimmins is coming to Belgium to join the Dragons, the Belgian champion in men’s hockey. He can take this program thanks to the collaboration between AMS and the Dragons. The 24-year old has played over 90 games for his country. He is transferred from Pembroke and is a midfielder.

Belgische ondernemingen en duurzaamheid – een werk van lange adem

Belgische ondernemingen geven zichzelf een gemiddelde duurzaamheidsscore van 6,4/10. Daarmee erkennen ze dat ze nog een lange weg af te leggen hebben. De toekomst oogt niettemin positief: veel bedrijven denken dat duurzaamheid aan belang zal winnen en zeggen er meer aandacht aan te willen besteden, ook al blijft hun budget ongewijzigd. Dat zijn de voornaamste conclusies van een nieuwe studie van de Antwerp Management School (AMS) in samenwerking met ING België over de stand van zaken en resultaten op het vlak van duurzaamheid in Belgische ondernemingen.

AMS en Brandweer Zone Antwerpen samen in zee voor vierjarig onderzoekstraject

De maatschappij verandert voortdurend. Om de veiligheid te kunnen waarborgen, evolueren de hulpdiensten aan hetzelfde tempo mee. Brandweer Zone Antwerpen (BZA) investeert daarom niet alleen in modern materiaal en sterk opgeleide hulpverleners, maar ook in onderzoek.