Search results
Zoekresultaten

About 1686 results

Duurzame verandering in België (ING Belgium)

Studie over duurzame verandering uitgevoerd in samenwerking met ING Belgium over de positie en prestaties van Belgische bedrijven rondom duurzaamheid.

Hybride businessmodellen (ING Belgium)

Duurzame waarde formuleren en creëren met hybride businessmodellen. Een studie in samenwerking met ING Belgium.

SDG-barometer Belgium 2018

Antwerp Management School, Louvain School of Management, Universiteit Antwerpen, The Shift, Cifal Flanders, FIDO en ING België lanceerden op 22 maart 2018 het allereerste nationale onderzoek naar de toepassing van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals – SDG’s) in Belgische organisaties.

Individueel leiderschap in duurzaamheid (EPCA)

Onderzoek naar de aard en de voordelen van individueel leiderschap in duurzaamheid, op basis van deskundige adviezen, best practices en bestaande literatuur.

Geïntegreerde waarde en duurzame transformatie (DOMO Chemicals)

Doel van dit partnerschap is ervoor te zorgen dat DOMO een duurzaam transformatietraject kan opstarten door gebruik te maken van de IV-methodologie. Deze methodologie maakt dat de bedrijfsstrategie en activiteiten worden afgestemd op veranderende maatschappelijke trends en verwachtingen.

Duurzaamheidsevaluatie van bedrijven (Havenbedrijf Antwerpen)

AMS heeft op basis van de Port Directory Database een evaluatie en analyse gemaakt van de publieke gegevens in verband met duurzaamheid van 796 bedrijven in de Haven van Antwerpen.

SDG Barometer 2020

Antwerp Management School, Louvain School of Management en Universiteit Antwerpen voeren een nationale onderzoek uit naar hoe Belgische organisaties de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals of ‘SDG’s’) in hun organisatie al dan niet toepassen. De SDG Barometer 2020 bouwt hiermee verder op een eerder onderzoek in 2018. Dit onderzoek werd ondersteund door het Federaal Instituut voor Duurzame Ontwikkeling.

GoodCrowd Stakeholder Management Tool

GoodCrowd is een gratis online tool voor het bevragen van belanghebbenden, gebaseerd op de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen.

CARST: Een stakeholderperspectief op duurzame loopbanen

Met het interuniversitaire onderzoeksproject EOS-CARST willen we meer inzicht krijgen in de manier waarop loopbaanmanagement op organisatie- en individueel niveau kan leiden tot duurzame loopbanen. We gebruiken daarbij een meervoudig stakeholderperspectief.