AMS 30 years digital transformation rawimage2
Evenementen
30 years of Mastering Digital Transformation

15 09 22

Onze Business & IT Management programma's (BITM) vieren hun 30ste verjaardag! Voor deze gelegenheid nodigen wij u graag uit op 15 september @ AMS voor een feest in aanwezigheid van alumni, faculteit en experts.

Gegevensuitwisseling tussen industrie en overheden: de volgende stap of een stap te ver?

Streaming films, live weerradars, medische wearables: ons leven is drastisch veranderd. Zowel technologiebedrijven als overheden zijn gegevens gaan verzamelen en gebruiken, ten eerste om de klant een betere ervaring te bieden en om meer aan up- of cross selling te doen, ten tweede om het algemeen belang te bevorderen. Tegelijkertijd zijn onze verwachtingen gestegen. Gepersonaliseerde diensten en onmiddellijke reacties zijn het nieuwe normaal van vandaag.

Dus wat als de industrie en overheden (meer) gegevens gaan beginnen delen? Zouden we dit omarmen als de volgende stap om ons leven beter te maken? Of vinden we dat dit net een stap te ver gaat? Kunnen wij als burgers controleren welke soorten gegevens worden gedeeld en beperken hoe de industrie of de overheid deze gegevens gaan gebruiken?

The Influential Digital Leaders

Om dit onderwerp aan te pakken, hebben we invloedrijke digitale leiders en alumni uit zowel het bedrijfsleven als de overheid uitgenodigd. Zij zullen de nieuwste inzichten geven over hoe het delen en integreren van gegevens ons dagelijks leven op een veiligere manier verder kan beïnvloeden en verbeteren.

f.l.t.r: Prof. dr. Steven De Haes, Dean of AMS, Mr. Jan Jambon - Minister-President of Flanders, Barbara Van Den Haute - Business development lead public sector Microsoft Belux - Pascale Van Damme, Dell Technologies & Agoria, Alumnus 2021 - Erwin Verstraelen, Chief Digital & Innovation Officer, Port of Antwerp-Bruges - Luc Hendrix, CEO of CIONet - Wouter Van Bockhaven, Associate Professor of Strategy & Innovation Ecosystems, AMS

18:30 MEET & GREET

19:00 INTRODUCTION by Prof. Dr. Steven De Haes, Dean of Antwerp Management School & Academic Director: “Looking back on 30 years of Business & IT programs and Research”

19:20 SETTING THE SCENE by Mr. Jan Jambon, Minister-President of Flanders: “Strategy & future plans of the Government of Flanders on digitalization and the importance of data”