Shutterstock 270919607for web
Evenementen
Een leven lang leren doorheen vrijwilligerswerk:…

Een leven lang leren doorheen vrijwilligerswerk

Human Resources

05 02 21

Bedrijven investeren door tijd vrij te maken van medewerkers, medewerkers kunnen zich intensief bijscholen en ontwikkelen, de maatschappij bespaart doordat kwetsbare groepen niet ontsporen. Kortom, vrijwilligerswerk is een triple win voor medewerker, business en maatschappij.

Het ontwikkelen van competenties beperkt zich nog te vaak tot leren achter de schoolbanken of leren op de werkplek. Ook het vrijwilligerswerk biedt bijzonder veel groeikansen. Antwerp Management School roept samen met YAR Vlaanderen op om op een andere en meer duurzame manier te kijken naar een leven lang leren. Vragen die aan bod komen in het webinar zijn: Hoe zit het met de overdracht van competenties die medewerkers via vrijwilligerswerk ontwikkelen naar de werkvloer en ruimer naar hun professionele loopbaansfeer? Loont het om als werkgever te investeren in zo’n ontwikkelingsproces? Wat krijg je hiervoor terug?

13u45 Welkom

13u50 Intro door Koen Frøberg (directeur YAR Vlaanderen) en Prof. Dr. Peggy De Prins (AMS)

14u Inleiding door Minister Hilde Crevits (Viceminister-president van de Vlaamse regering en Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale economie en Landbouw en Zeevisserij)

14u10 Presentatie van het onderzoek “Het ontwikkelen van coachingcompetenties doorheen vrijwilligerswerk” door Prof. Dr. Peggy De Prins (AMS)

14u30 Drie getuigenissen uit de bedrijfspraktijk “Een leven lang leren doorheen vrijwilligerswerk: waarin zit de triple win?”

• Beatrijs Ramaekers, HR directeur Prodex North Europe, bestuurder YAR Vlaanderen
  • Saskia Mermans, General manager Group Legal KBC
  • Bart Lambrechts, HR directeur Carglass, HR Ambassadeur

14u50 Dialoog met de sprekers, vragen uit het publiek

15u15 Einde

Inschrijven (schrijf je in hier)

Het webinar vindt plaats op 5 februari van 13u45 tot 15u15

Deelname aan het webinar is gratis, maar registratie is verplicht.

Deelnemers ontvangen gratis de publicatie “Het ontwikkelen van coachingcompetenties doorheen vrijwilligerswerk” door Prof. Dr. Peggy De Prins (AMS)

Dit webinar is een organisatie van YAR Vlaanderen en AMS met de steun van de Vlaamse Overheid, Linklaters, PSA, Carglass, KBC, Yellow Submarine

Over YAR Vlaanderen:

YAR Vlaanderen biedt jongeren tussen 15 en 21 een kans om hun leven weer op de sporen te krijgen.

Centraal hierin staan twee programma’s: YAR Coaching en YAR Wonen. Deze programma’s laten jongeren ervaren dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor hun keuzes. Niemand anders. En dat het maken van bewuste keuzes de eerste stap is om hun leven of woonsituatie zélf in handen te nemen.

Vlanderen
Carglass