Header AMS 108 fashion
AMS lanceert een internationaal masterprogramma…

juli 18, 2018

AMS lanceert een internationaal masterprogramma in Fashion Management

Dankzij de opkomst van de ‘Antwerp Six’ ging de stad eind jaren 80 onmiskenbaar tot de top van de internationale modewereld behoren. Dertig jaar later is Antwerpen nog steeds koploper. De mode-industrie is nochtans ingrijpend veranderd. Creativiteit en durf volstaan al lang niet meer om aan de top te blijven. Sterk management en heldere inzichten in globale en lokale markten zijn al evenzeer nodig. Antwerp Management School lanceert daarom vanaf september 2018 een uniek, internationaal masterprogramma in management op maat van de mode-industrie.

Met ontwerpers als Dries Van Noten en Ann Demeulemeester wist Antwerpen eind jaren 80 tot de internationale top van modesteden door te dringen. Dankzij een uitdagende mix van creatief mode-onderwijs, internationaal erkende ontwerpers en een stad die ongekend modetalent graag een plek geeft, staat Antwerpen vandaag nog steeds bovenaan.

Toch is het modelandschap grondig aan het wijzigen. Waar je vroeger met creativiteit, durf en koppigheid al een eind kon komen, moet je vandaag ook beschikken over kennis van zowel globale als lokale markten, inzicht in je klanten, expertise in businessmodellen en intellectueel eigendom, en managementvaardigheden op organisatorisch, financieel en logistiek vlak. En dan moet je liefst ook nog mee zijn met de allernieuwste trends, niet zozeer wat betreft kleuren, stoffen en patronen, maar vooral wat betreft digitalisering, circulaire economie, ethisch ondernemen, enzovoort.

Antwerp Management School, thuis in management én thuis in de modestad, zet vanaf academiejaar 2018-2019 resoluut in op het aanreiken van de inzichten en managementvaardigheden die nodig zijn om koploper in de mode-industrie te blijven. Voor dit unieke, eenjarige internationale masterprogramma werkt Antwerp Management School samen met de gerenommeerde instellingen FAAP in Sȃo Paulo (Brazilië), Domus Academy in Milaan en London College of Fashion in Londen. Deelnemers krijgen zo een diepgaande kijk op de internationale mode-industrie en keren naar huis met een kostbaar pakket aan kennis, ervaring en contacten.

Fashion without borders: being local, going global

Wie meer wil horen over deze nieuwe opleiding en de uitdagingen waar de mode-industrie voor staat, is welkom op woensdag 2 mei 2018 vanaf 18u30 in Antwerp Management School, Sint-Jacobsmarkt 9, Antwerpen. Onder de noemer Fashion without borders: being local, going global, krijg je onder meer het verhaal van Claude Ampe (COO Bellerose) te horen en kan je mee in debat gaan met gedreven modekenners als Bianca Luzi (CEO Detlev, label Raf Simons), Jose Teunissen (Dean School of Design & Technology London College of Fashion) en Anna Lottesberger (Head of Fashion Cluster Domus Milan). De avond wordt afgesloten met een inkijk in de nieuwe opleiding ‘International Master in Fashion Management’.

Meer info over:

International Master in Fashion Management