Edit 2 00 00 35 14 Still006
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/onderzoek
Onderzoek
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/onderzoek/hoogperformante-organizaties
Hoogperformante organizaties
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/onderzoek/hoogperformante-organizaties/neurotraininglab
ACERTA NeuroTrainingLab™

Leading with the brain in mind

ACERTA NeuroTrainingLab™

Contactpersoon Steven Poelmans, PhD

Maak jouw werknemers performanter, stressbestendiger en future-proof

Flexibiliteit, productiviteit, een perfecte werk-privé balans,… Organisaties staan vandaag onder druk om steeds beter te presteren en tegelijk te zorgen dat hun mensen goed in hun vel zitten. Het stijgende aantal burn-outs laat zien dat dit niet evident is. Terwijl productiviteit en welzijn op het werk elkaar helemaal niet moeten uitsluiten, integendeel: ze kunnen elkaar versterken. En dat allemaal dankzij neurotraining.

Uitgangspunt van neurotraining is de kneedbaarheid van het brein: we kunnen onze hersenen trainen en onze manier van denken veranderen. Dankzij neurotraining leren we betere, empathische beslissingen nemen, ook en vooral in tijden van stress.

Neurotraining is een methodiek voor de ontwikkeling van leiderschapscompetenties, die het mogelijk maakt om leiderschapsgedrag te observeren en de bijbehorende neuro-cognitieve activiteit te meten. Het doel is om de EQ, prestaties en gezondheid bij professionals te verhogen door het geven van voorwaardelijke, taakgerichte neurofeedback. Deelnemers gaan de confrontatie aan met emotioneel uitdagende bedrijfssituaties, met elkaar en met een speciaal getrainde acteur. Onze feedback stelt hen in staat om hun reacties, argumenten, gedrag en hun biometrische / EEG-activiteit met onderliggende leiderschapscompetenties te testen, te observeren en te verbeteren.

De Praktijk

  1. Je leert 'al doende', op een dynamische en boeiende manier.

  2. Persoonlijke leiderschapssimulator met typische uitdagingen en met echte mensen.
  3. Versneld leren van soft skills door task-based contingente feedback.
  4. Ontwikkeling van meta-cognitie of de "interne waarnemer" die cruciaal is voor het leren en de aanpassing.
  5. Ontwikkeling van emotionele intelligentie in termen van het herkennen en managen van emoties bij zichzelf en anderen.
NTL España3 retocada

Kies jouw neurotraining track

BSL2

Masterclass Bedrijfsstrategie & Leiderschap

Door de structuur van deze masterclass gaan we een stapje verder dan de klassieke strategieopleidingen. Je krijgt niet alleen de nodige kennis, tips & tricks om je strategie te versterken, maar je doorloopt ook een persoonlijk ontwikkelingstraject. Daardoor kom je er niet alleen zelf sterker uit als manager, maar krijgt ook je hele managementteam en/of organisatie een boost.

Lees meer

Image from rawpixel id 9639 jpeg

Neurotraining

Tijdens onze persoonlijke leiderschapstrajecten ontwerpen en implementeren we mee ontwikkeltrajecten voor leiders, sleutelmedewerkers en veranderingsmanagers, zodat ze klaar zijn voor cultuurveranderingen of specifieke gedragsuitdagingen binnen de organisatie. Wij ondersteunen organisaties bij het uitbouwen van een meer flexibele, feedback-gedreven of coachende leiderschapsstijl door het analyseren van de bestaande situatie en het ontwikkelen van acties op maat zoals workshops, lezingen of individuele simulaties en coaching in ons ACERTA NeuroTrainingLab™.

Lees meer

Neurotraining1

Neuroscience toegepast op leiderschap en coaching

Begrijpen hoe de geest en de hersenen werken is fundamenteel voor elke professional die zich richt op het verbeteren van de prestaties van de organisatie en de gezondheid. Het is in deze context dat het NeuroScience of Leadership (NELA) programma kan worden ingesteld.

Lees meer

AMS is watching you: neurotraining voor beter leiderschap

Eind 2019 installeerde Prof. Dr. Steven Poelmans het eerste Belgische NeuroTrainingLab™ in de Antwerps Management School. In zijn labo leert hij bedrijfsleiders hoe ze betere, empathische beslissingen kunnen nemen, vooral in tijden van stress. "Het is gemakkelijk om een leider te zijn in tijden van vrede, maar het is moeilijk om een leider te zijn in tijden van oorlog". Volgens Steven leveren managementscholen geen goed werk bij de voorbereiding van hun studenten op de oorlog.

Lees de blog

Neurotraining lab AMS

Registreer voor onze nieuwsbrief

Ontvang updates over het topic van jouw keuze.

Steven Poelmans2

Steven Poelmans, PhD

Close