1. Core Curriculum
Strategic Management
Deze cursus heeft tot doel de studenten een breder inzicht te geven in strategische kwesties in organisaties. Als zodanig richt de cursus zich zowel op de inhoud van strategie als op het strategievormingsproces in een mondiale context. We besteden ook speciale aandacht aan strategische vraagstukken en gevolgen in verband met de potentieel ontwrichtende kracht van digitale technologieën.
Financial & Management Accounting
Het doel van deze cursus is om u te helpen een kader te ontwikkelen voor het begrijpen van financiële verslagen van bedrijven. De cursus behandelt basis boekhoudkundige concepten en belangrijke boekhoudkundige technieken die u zou moeten kennen wanneer u geconfronteerd wordt met financiële verklaringen van internationaal opererende bedrijven. Het belicht de belangrijkste uitdagingen met betrekking tot financiële verslaggeving. Het referentiekader zijn de International Financial Reporting Standards (IFRS).
Human Resources Management & Organizational Behavior
De cursus beoogt studenten een uitgebreid maar toegankelijk overzicht te geven van de belangrijkste HR-onderwerpen in organisaties, om zo toegerust te zijn om een duurzaam competitief voordeel te creëren door het beheer van menselijk kapitaal. Theorie, cases en ervaringsoefeningen worden gepresenteerd in de volgende domeinen - onboarding, ontwikkeling, compensatie, en vertrek. Daarbij wordt altijd rekening gehouden met zowel de formele als informele invalshoek.
Management & Organization
Het doel van deze opleiding is u een reeks basisprincipes en theorieën aan te reiken op het vlak van management en organisatie. Enerzijds maak je kennis met een aantal theorieën en theoretische kaders. Anderzijds leer je hoe je deze kaders en modellen in de praktijk kan toepassen, aan de hand van case studies, voorbeelden en interactieve discussies. De cursus legt de nadruk op zowel management en leidinggeven, als op organisaties en organiseren.
Operations & Supply Chain Management
Operations & Supply Chain Management bestudeert de managementtechnieken die worden gebruikt om ervoor te zorgen dat bedrijfsoperaties efficiënt zijn in termen van het gebruik van middelen, en effectief in termen van het voldoen aan de eisen van de klant. Het gaat om het beheer van het proces dat inputs (grondstoffen, arbeid en energie) omzet in outputs (goederen en/of diensten).
Financial Management
In het eerste deel introduceren we de Law of One Price om een centraal concept in financieel management af te leiden: de tijdswaarde van geld.
In het tweede deel passen we de instrumenten voor financiële besluitvorming toe op een van de belangrijkste financiële beslissingen waarmee een financieel manager te maken krijgt: de keuze van de investeringen die de onderneming moet doen.
Marketing & Sales Management
De cursus introduceert het onderwerp marketing en bouwt systematisch op vanuit een algemeen marketingperspectief, via een diepe duik in verkoop en duurzaamheid.
Digital Organization
Deze 5-daagse cursus bestaat uit een geïntegreerde set van 4 modules die gezamenlijk de belangrijkste bouwstenen van digitale transformatie behandelen:
1. Digitale transformatie 1.0.1
2. Een andere (kijk op) Strategie
3. Datagedreven organisatie
4. Een slim bedrijf runnen
Innovation Management (Internationale Studiereis)
Deze cursus heeft betrekking tot de meest frequente en cruciale beslissingen inzake het managen van innovatieprojecten en innovators. Deelnemers leren de basisprincipes van innovatiemanagement, frameworks en analytische tools die ze kunnen gebruiken om de dilemma's op te lossen waarmee innovators op verschillende organisatieniveaus (van een team lead tot de CEO) te maken krijgen.