Steven De Haes e1534940910755 1024x609
Nieuwe decaan voor Antwerp Management School

augustus 27, 2018

Nieuwe decaan voor Antwerp Management School

Vanaf 1 oktober 2018 treedt de 40-jarige Prof. Dr. Steven De Haes aan als nieuwe decaan van Antwerp Management School (AMS). Met de verdere groei, internationalisering en de viering van het 60-jarig bestaan van de school in 2019, wacht hem een uitdagende ambtsperiode.

Steven De Haes studeerde af als handelsingenieur in de beleidsinformatica aan de Universiteit Antwerpen en behaalde in 2007 zijn doctoraat. In 2001 werd hij professor Information Systems Management bij AMS en ging hij aan de slag bij de Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen van Universiteit Antwerpen. Vandaag is Steven hoogleraar en verricht hij toegepast onderzoek in de domeinen van digitale strategie en het beheer van bedrijfstechnologie.

Prof. Dr. Steven De Haes over zijn aanstelling: “Het is een hele eer om de fakkel over te nemen nadat AMS een sterke groei en internationalisering heeft doorgemaakt onder het decaanschap van mijn voorgangers Philippe Naert en Paul Matthyssens. Vandaag staat onze managementschool voor heel wat boeiende uitdagingen waar ik met enthousiasme mijn schouders onder zet, samen met een sterk team. Zo zullen we blijven inzetten op de internationalisering van de school en op een nauwere samenwerking met de Universiteit Antwerpen en het Antwerpse ecosysteem met zijn unieke troeven als wereldhavenstad en ondernemende en creatieve regio. Uiteraard willen we AMS nog meer op de kaart zetten als dé uitgelezen partner voor complexe strategie-, transformatie- en organisatievraagstukken. In het bijzonder kijk ik uit naar de officiële opening van onze prestigieuze locatie ‘De Boogkeers’ aan het Mechelseplein in Antwerpen begin 2019 en naar de viering van het 60-jarig bestaan van de school. Dit is het ideale moment om samen met Mimi Lamote, de nieuwe voorzitter van de AMS alumniraad, onze alumni en stakeholders nog sterker te verbinden als AMS community.”

Eén van de belangrijkste eigenschappen van AMS is de kruisbestuiving tussen onderwijs, onderzoek en ondernemerschap. Naast zijn functie als decaan zal Steven organisaties blijven coachen bij hun digitale strategieën en het beheer van bedrijfstechnologie. Verder blijft hij actief betrokken bij de ontwikkeling van COBIT, een internationale standaard voor het beheer van bedrijfstechologie in ondernemingen.

Alain Beyens, voorzitter van AMS: “In naam van de volledige raad van bestuur kan ik zeggen dat Steven De Haes intussen een gevestigde waarde is binnen AMS. Als gewezen onderzoeks- en onderwijsdirecteur én als huidig vice-decaan, beschikt hij over de juiste achtergrond. De aanpak van deze jonge business- en digital expert staat borg voor de aansluiting bij de huidige en toekomstige uitdagingen van managementonderwijs. Hij zal de school een enorme drive bezorgen waarmee we de bedrijfswereld en de maatschappij nog beter kunnen ondersteunen bij de complexe vraagstukken waarmee ze steeds vaker geconfronteerd worden in deze snel veranderende wereld. Wij kijken uit naar 4 jaar intense en beloftevolle samenwerking.”

Perscontact

Anja Tys, Corporate Marketing Communication Manager, anja.tys@ams.ac.be
T+32 3 265 47 33 of M+32 486 494 387

Over Antwerp Management School

Al bijna 60 jaar biedt Antwerp Management School (AMS) kwalitatief hoogstaande managementopleidingen en onderzoek. Hiermee geeft de school een krachtige impuls aan economische en sociaal-maatschappelijke activiteiten in België en ver daarbuiten. Een 70-tal facultyleden inspireren jaarlijks 850 studenten in onze Master- en PhD programma’s en executive opleidingen. Daarnaast verwelkomen we 2000 professionals in B2B-oplossingen op maat van bedrijven en events. De school is gekend voor haar persoonlijke aanpak die door de meer dan 24.000 alumni uit 87 verschillende landen zeer wordt gewaardeerd.

Als bewijs voor haar permanente aandacht voor de kwaliteit van de opleidingen heeft AMS de AACSB-, NVAO- en AMBA-accreditatie ontvangen en is de school opgenomen in de Financial Times Rankings.