180903 Onboarding days e1535993221894
230 internationale studenten starten academiejaar…

september 03, 2018

230 internationale studenten starten academiejaar in gloednieuw gebouw van Antwerp Management School

Antwerp Management School is verhuisd naar een nieuwe locatie aan het Mechelseplein. De eerste opleidingen gaan er op maandag 3 september van start. De internationale studenten krijgen de primeur om in een innovatieve en duurzame leeromgeving in het centrum van de stad hun master-na-master aan te vatten.

Ruim 2 jaar is er hard gewerkt aan de realisatie van de Boogkeers, de nieuwe campus van Antwerp Management School (AMS), gelegen aan het Mechelseplein op de locatie van de voormalige OCMW-gebouwen. De nieuwe Boogkeers staat voor een duurzaam, maatschappelijk verantwoord gebouw met respect voor de historische waarde. Het pand is immers een combinatie van een nieuwbouw, een renovatie van een bestaand gebouw en de restauratie van een historisch erfgoed.

Geert Vyncke, bouwheer van het project: “De AMS open-huis-filosofie komt in het nieuwe gebouw ten volle tot uiting. De aspecten ‘licht, lucht, leven en leren’ staan centraal in het ontwerp en dit beleef je bij het betreden van het gebouw. Door de grote vensterpartijen ben je meteen geconnecteerd met de bruisende kern van de stad. Architectenbureau HUB tekende voor het ontwerp en de bouwwerken werden gerealiseerd door MBG.”

De AMS-medewerkers namen einde augustus al hun intrek. Voor hen breekt ook een andere manier van werken aan, want zij schakelen over op NWOW, wat staat voor ‘New Way of Working’. Het gaat uit van principes van flexibiliteit en mobiliteit die de samenwerking tussen collega’s en met de klant ten goede komen, door in een ongedwongen sfeer te kunnen werken in een open en dynamische werkomgeving waarbij voor elke taak of activiteit een aangepaste werkplek is voorzien.

Maandag 3 september komt de school pas echt tot leven want dan verwelkomt AMS de nieuwe lichting master-na-masterstudenten. 230 studenten van 35 verschillende nationaliteiten zullen tijdens de driedaagse ‘Onboarding Days’ kunnen kennismaken met de school, het AMS-team en Antwerpen. Gedurende drie dagen worden zij ondergedompeld in duurzame transformatie, business design thinking en presentatietechnieken: kennis en vaardigheden die ze al meteen bij aanvang van hun opleiding in de vingers moeten krijgen. In de loop van september zullen ook de executive opleidingen voor professionals opstarten in deze unieke leeromgeving.

Prof. Steven De Haes, de nieuwe AMS decaan per 1 oktober, is bijzonder opgetogen over de nieuwe campus: “Deze locatie geeft ons de kans om verder te groeien, onze band met het Antwerpse ecosysteem te versterken en onze inbedding in deze wereldhavenstad is een prachtige uitvalsbasis om onze internationale expansie verder te zetten. Ik kijk in het bijzonder uit naar de plechtige inhuldiging van het gebouw op 22 februari 2019 wanneer ook de restauratie van het monumentgedeelte helemaal zal afgerond zijn en we alle partners die onontbeerlijk waren om dit project tot een goed einde te brengen in de bloemen kunnen zetten.”