AMS EMBA FT Ranking press images2
Antwerp Management School behaalt drievoudige…

oktober 03, 2023

Antwerp Management School behaalt drievoudige accreditatie en treedt toe tot top 1% van business schools wereldwijd

De Universiteit Antwerpen - Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie, inclusief alle activiteiten van de Antwerp Management School (AMS), heeft de prestigieuze EQUIS-accreditatie ontvangen. De programma's van AMS hebben nu accreditaties behaald van drie van de meest prestigieuze internationale accreditatie-instellingen: de Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB), de Association of MBAs (AMBA) en de European Foundation for Management Development (EFMD) via EQUIS. Dankzij de EQUIS-accreditatie van FBE voegt AMS zich bij een selecte groep (1%) van business schools wereldwijd met drie internationale accreditaties (AACSB, AMBA en EQUIS), ofwel een zogenaamde "Triple Crown".

Het EQUIS-label wordt toegekend door de European Foundation for Management Development (EFMD), een non-profitorganisatie van businessscholen en -bedrijven die tot doel heeft managementonderwijs te promoten, te verbeteren en te internationaliseren. Met het EQUIS-label erkent en ondersteunt EFMD businessscholen die pionieren op het gebied van internationalisering, verbinding met de praktijk en integratie van duurzaamheid en ethiek in alle activiteiten.

Volgens de EFMD ligt de grote kracht van AMS als deel van de FBE in onze sterke verbinding met de praktijk en onze inbedding in lokale en wereldwijde bedrijfsecosystemen, zowel op het niveau van opleidingen als van de faculteit. De internationale relevantie van onze programma's werd als uitzonderlijk sterk beoordeeld, evenals de nadruk die we leggen op ethiek, verantwoordelijkheid en duurzaamheid. De EFMD prijst AMS voor de sterke integratie van internationalisering en duurzaamheid in onze portfolio. Bovendien waardeert de EFMD sterk de gezamenlijke en uitgesproken AMS-FBE-expertise in onderzoek en ontwikkeling op het gebied van supply chain, transport, maritieme zaken, duurzaamheid en innovatie.

Steven De Haes, decaan van Antwerp Management School:

"We zijn ongelooflijk trots dat we samen met de Universiteit Antwerpen - Faculty of Business & Economics een drievoudige accreditatie hebben behaald. Deze mijlpaal toont ons gezamenlijk engagement om uitzonderlijke leer- en ontwikkelingservaringen aan te bieden om de beste bedrijfsleiders en organisaties te vormen, niet VAN de wereld, maar VOOR de wereld. Het erkent de toewijding en expertise van onze faculteit en medewerkers, die voortdurend streven naar uitmuntendheid en innovatie in alle aspecten van onze programma's en onze onderzoeksdomeinen.
We zijn EFMD, AACSB en AMBA ook erg dankbaar dat ze ons stimuleren om het hoogste niveau van uitmuntendheid en kwaliteit te bereiken. Hun kritische beoordeling en expertise is een katalysator voor Antwerp Management School en de Faculty of Business & Economics om te blijven innoveren en pionieren, met het oog op het genereren van een positieve impact op individuen, organisaties en de samenleving in het algemeen
. "

Meer informatie over de EQUIS accreditatie vind je hier.