AMS EMBA FT Ranking press images2
Executive MBA van Antwerp Management School…

oktober 06, 2022

Executive MBA van Antwerp Management School blijft nummer 1 van de Benelux

Met een 56ste plaats behoudt Antwerp Management School (AMS) met succes haar leiderspositie voor de Benelux in de Financial Times Executive MBA ranking van 2022. Met uitstekende scores voor de categorieën Werkervaring, ESG, Internationale Ervaring en Loonsverhoging verstevigt AMS verder haar positie in de Benelux als de sterkste speler op het gebied van EMBA-opleidingen.

“Opening minds to impact the world.” Onder dit motto creëert AMS dag na dag de beste leiders voor de wereld. Programmadirecteur Sam Mantoufe legt uit: “Deelnemers van het EMBA-programma zijn kostbaar: zij zijn immers de wereldleiders van morgen. Daarom zetten wij ons dagelijks in om de inhoud en aanpak van onze EMBA-opleiding te verbeteren. We hebben al enkele grote prestaties geleverd, bijvoorbeeld met ons Positive Impact Project. Daarbij leren de deelnemers hoe ze mondiale uitdagingen kunnen aanpakken. Daarnaast ontwikkelden we ook ons NeuroTrainingLab™, dat hen op een unieke manier helpt om hun leiderschapsvaardigheden te verbeteren.”

Voor deze en verschillende andere projecten heeft AMS zich voortdurend ingezet in de voorbije jaren om haar opleidingen zo sterk mogelijk te maken. Daarvoor wordt de school nu opnieuw beloond in de Financial Times-ranglijst. Elk jaar verwelkomt Antwerp Management School veel kandidaten die al een flinke dosis werkervaring hebben. Daardoor eindigt AMS in de categorie Werkervaring op de 26ste plaats in de top 100. Met een 22ste plaats doet AMS het ook goed in de top 100 voor de ESG (Environmental, Social & Governance)-categorie, die het aandeel meet van kernvakken gefocust op ethische, sociale en ecologische vraagstukken.

Internationale ervaring

AMS wordt ook geprezen voor haar internationale ervaring, met een 23ste plaats in de top 100 van deze categorie. Tot op de dag van vandaag hebben vele AMS-deelnemers seminaries bijgewoond in Afrika (Caïro), de Verenigde Staten (Boston), Azië (Singapore), en uiteraard ook Europa (Parijs). Momenteel is AMS nog steeds aan het netwerken met mondiale partners van over de hele wereld, en dat zal de school ook blijven doen. Dankzij deze unieke internationale mogelijkheden zijn de EMBA-alumni van AMS bij het beëindigen van het programma goed voorbereid op elke globale uitdaging die op hun pad komt.

Niet alleen de deelnemers zelf, maar ook de organisatie waarvoor zij werken, hebben baat bij de positieve invloed van het EMBA-programma. De deelnemers werken namelijk voortdurend aan projecten en opdrachten die beantwoorden aan actuele maatschappelijke en sector-gebonden uitdagingen. Dit maakt hun impact op de teams die ze leiden en de organisaties die ze helpen transformeren heel tastbaar.

Prof Dr. Steven De Haes, decaan van Antwerp Management School: “Bij AMS nemen we graag de beste weg, niet de gemakkelijkste. Dit is moeilijk, gezien de internationale competitie die leeft onder business schools over de hele wereld. AMS heeft zich altijd gericht op duurzame veranderingen, netto-positieve bijdragen aan de samenleving, en baanbrekende inzichten. Deze waarden worden door onze AMS-alumni wereldwijd verspreid in bedrijven. Het feit dat dit erkend wordt door de Financial Times Ranking is heel waardevol voor ons, en maakt dat we in de toekomst nog verder willen groeien.”

Meer informatie over de AMS Executive MBA lees je hier.