CEO Port of Antwerp-Bruges Jacques Vandermeiren…

maart 12, 2024

CEO Port of Antwerp-Bruges Jacques Vandermeiren versterkt raad van bestuur

Antwerp Management School verwelkomt Jacques Vandermeiren, CEO van Port of Antwerp-Bruges, als nieuwste lid van haar raad van bestuur. Zijn toetreding benadrukt de nauwe band tussen Antwerp Management School, de Universiteit van Antwerpen en het globale ecosysteem van de haven. Het onderstreept de ambities van de management school om te blijven pionieren in duurzaam leiderschap, innovatie en transformatie.

Als CEO van Port of Antwerp-Bruges brengt Jacques Vandermeiren een schat aan ervaring en expertise mee in een veelheid van lokale en internationale sectoren. Hij is benoemd voor een mandaat van vier jaar. De toetreding van Vandermeiren onderstreept niet alleen de inbedding van Antwerp Management School in het industriële en logistieke internationale ecosysteem van de haven, maar versterkt ook de banden tussen de Universiteit van Antwerpen, de managementschool en de globale havenindustrie.

Duurzame tranformatie
De strategische samenwerking tussen Port of Antwerp-Bruges en Antwerp Management School loopt al meerdere jaren en leidde reeds tot innovatieve initiatieven en concrete stappen richting een duurzamere toekomst. Een voorbeeld hiervan is de gezamenlijke leerstoel rond duurzame transformatie, die liep van 2018 tot 2023, ook in samenwerking met BASF en Randstad Belgium. Hieruit ontsproot de ontwikkeling van diverse opleidingen, tools, barometers en inzichten ter bevordering van duurzame transformatie in organisaties en de maatschappij.

Captains of industry
Met de toevoeging van Vandermeiren versterkt AMS zijn raad van bestuur, waarin heel wat andere prominente captains of industry zetelen zoals Jan Remeysen, CEO BASF Antwerpen (voorzitter van RVB van AMS); Françoise Chombar, voorzitter Melexis; Véronique Goossens, Chief Economist Belfius; Anita Van Looveren, CEO OM Partners; Koen Vandenbempt, decaan Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie aan Universiteit Antwerpen en Steven Van Passel, vicerector Valorisatie aan UAntwerpen.

Steven De Haes, decaan Antwerp Management School, benadrukt het belang van Vandermeirens toetreding: “Met Jacques aan boord versterken we onze verbinding met de industrie en benadrukken we ons engagement om samen complexe maatschappelijke uitdagingen, zoals de klimaat- en energietransitie, aan te pakken. Zijn ervaring zal van onschatbare waarde zijn bij het vormgeven van toekomstige initiatieven van de school.

Ik kijk ernaar uit om mijn rol in de raad van bestuur van Antwerp Management School op te nemen en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van duurzaam leiderschap en innovatie”, voegt Jacques Vandermeiren, CEO Port of Antwerp-Bruges toe. “Samen kunnen we de uitdagingen van de toekomst aangaan en bijdragen aan een veerkrachtige en duurzame samenleving.”