Argenta en Antwerp Management School breiden…

oktober 06, 2022

Argenta en Antwerp Management School breiden samenwerking uit - “We willen samen positieve impact creëren”

Antwerp Management School (AMS), een van de top business schools die ons land rijk is, en Argenta, de vijfde grootste bankinstelling in België, breiden hun partnerschap verder uit voor de komende drie jaar. Argenta maakt voortaan deel uit van het corporate membership-netwerk van AMS, momenteel goed voor een netwerk van zo’n 25 bedrijven, waarbij dialoog en uitwisseling van expertise centraal staan. Via lerende netwerken, gerichte netwerkevents en een voortdurende verdieping van kennis en research willen ze samen positieve impact creëren.

Nieuwe inzichten vergaren

Na een eerste succesvolle samenwerking rond HR-thema’s met het AMS competence center ‘Next Generation Work’, gaan Antwerp Management School en Argenta nu een stap verder. Naast een verdieping van dat onderzoek en de expertise-uitwisseling tussen beide partners, zullen de werknemers van Argenta voortaan ook de kans krijgen om hun talenten aan te scherpen via korte en lange opleidingen aan AMS. Argenta krijgt daarnaast ook toegang tot de studenten van de business school tijdens jobbeurzen en zal ook met hen samenwerken rond vraagstukken die het bedrijf bezighouden. Dankzij de uitgebreide samenwerking kunnen beide partners nieuwe inzichten vergaren voor Argenta en haar medewerkers, maar bij uitbreiding ook voor andere organisaties en de maatschappij.

Als ‘corporate member’ maakt Argenta ook deel uit van een lerend netwerk van 25 bedrijven en de Dean’s Club. De bedrijfsleiders komen regelmatig samen om in een open dialoog van gedachten te wisselen over actuele uitdagingen. Alle leden van het corporate membership-netwerk van AMS leveren daarnaast ook een bijdrage aan het Scholarship Fund, zodat ook beloftevolle studenten die de middelen daar niet toe hebben een opleiding aan AMS kunnen doorlopen.

‘Sparring partners’ over de uitdagingen van de toekomst

Samen impact creëren – op de maatschappij, maar ook op Argenta als bedrijf: daar draait de driejarige samenwerking tussen Argenta en AMS om. “Het doet ons plezier om een bank-verzekeraar met zo’n uitstraling als Argenta aan ons netwerk toe te voegen”, aldus Steven De Haes, decaan van Antwerp Management School. “We vervullen graag de rol van ‘sparring partner’ binnen Argenta’s huidige transformatietraject waarbij nieuwe inzichten, opleidingen en kansen tot dialoog binnen de industrie kunnen bijdragen aan een sterkere positie op de markt. Met het partnerschap willen wij onze kennis verdiepen en samen positieve impact creëren.”

Marc Lauwers, CEO van Argenta, bevestigt: “Nabijheid, open dialoog en duurzaamheid kenmerken onze ambities als Belgische bank-verzekeraar. We zijn dan ook trots dat we onze samenwerking met Antwerp Management School, een top business school in onze achtertuin, kunnen uitbreiden en er onze hele organisatie bij betrekken. Dankzij het talent en netwerk van Antwerp Management School willen we onze inzichten verdiepen en de markt verder in beweging zetten.”