Icon info
NL
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma
Programma's
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-communicatie-rapportage
Masterclass Duurzame Communicatie & Rapportage
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-communicatie-rapportage/programma-docenten
Programma & docenten

Duurzame Communicatie & Rapportage

Deze Masterclass is ontworpen om organisaties uit te rusten met de tools en inzichten die nodig zijn om hun duurzaamheidstrajecten op een inspirerende manier te delen met werknemers, consumenten en belanghebbenden, en zo een impactvolle betrokkenheid en verandering teweeg te brengen.

Taal

Engels

Eerste startdatum

03.12.2024

Duur

1 - 10 dagen
Prijs
€3.600

Locatie

Antwerpen, België

Taal

Engels

Eerste startdatum

03.12.2024

Duur

1 - 10 dagen
Prijs
€3.600

Locatie

Antwerpen, België
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma
Programma's
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-communicatie-rapportage
Masterclass Duurzame Communicatie & Rapportage
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-communicatie-rapportage/programma-docenten
Programma & docenten

Programma & docenten

Op dag 1 zoom je in op wereldwijde trends in duurzaamheidsverslaggeving (inclusief de EU Taxonomy de CSRD - Corporate Sustainability Reporting Directive) en ontdek je hoe je waardevolle relaties kan opbouwen met jouw stakeholders.

  • Mondiale trends in rapportering en communicatie (GRI, EU-taxonomie en de EU-richtlijnen)
  • Uitdaging 'greenwashing of SDG-washing'
  • Stakeholderperspectieven en communicatie: een reflectie aan de hand van praktijkvoorbeelden

Sessie 2: Duurzaam boekhouden

Op dag 2 werk je aan de belangrijkste aandachtspunten binnen jouw duurzaamheidsagenda. Je leert praktijkgericht hoe je sociale- en milieueffecten kan meten, analyseren en rapporteren.

  • Duurzaam boekhouden
  • GHG boekhouden (inleiding tot carbon footprint meting)
  • The Future Fit Business Benchmark: kennismaking met een management tool om jouw impact te beoordelen, te meten en te beheren

Sessie 3: Communiceren wat wat ertoe doet

Een duurzaamheidsverslag is een goed begin, maar hoe veranker je dit in jouw organisatie? Op dag 3 bespreken we het spanningsveld tussen rapporteren en storybuilding en kijken hoe je met jouw rapport een bredere groep belanghebbenden kan bereiken.

  • Communicatie als katalysator voor duurzaamheid
  • Duurzaamheidscommunicatie: do's en don'ts
  • Reflectie door communicatie-experts

Session 4: Storytelling

Op dag 4 gaan we aan de slag met storytelling: hoe kan je via duurzaamheid een coherente en inspirerend merk opbouwen? En hoe ga je van een transparante naar een eerlijke en open communicatie?

  • Wat maakt een goed verhaal?
  • Wat maakt een goede verteller?
  • Wat is jouw duurzaamheidsverhaal?
  • Impactvolle verhalen: een reflectie aan de hand van voorbeelden uit de praktijk

Leerdoelen

Na deze Masterclass zal je:

  • Trends in duurzaamheidscommunicatie en -rapportage kunnen detecteren
  • De nieuwe wetgeving voor duurzaamheidsrapportage begrijpen
  • Communicatie zien als een katalysator voor duurzaamheid
  • De ethiek en valkuilen van greenwashing begrijpen
  • Verschillende communicatiemethoden kunnen toepassen voor verschillende stakeholders
  • Onderscheid kunnen maken tussen standaarden voor duurzaamheidsrapportage
  • Mogelijkheden voor storytelling voor jouw organisatie kunnen identificeren

Faculty

Start de registratieprocedure

Om de kwaliteit van deze masterclass te kunnen garanderen, laten wij slechts een beperkt aantal deelnemers toe. We raden je dan ook aan om zo snel mogelijk in te schrijven.

Meryliis Moistlik WEB

Een vraag over dit programma?

Function Learning & Development Advisor
Meryliis Moistlik WEB
Sluiten

Een vraag over dit programma?