Icon info
NL
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma
Programma's
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-marketing-communicatie-rapportage
Masterclass Duurzame marketing, communicatie & rapportage
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-marketing-communicatie-rapportage/programma-docenten
Programma & docenten

Duurzame marketing, communicatie & rapportage

Tijdens deze opleiding ontdek je de nieuwste trends in duurzaamheidsmarketing en -communicatie. Je leert de ethiek en de valkuilen van greenwashing (her)kennen, zoomt in op de verschillende communicatiemiddelen voor verschillende stakeholders en je gaat effectief aan de slag met storytelling.

Taal

Engels

Eerste startdatum

08.11.2023

Duur

1 - 10 dagen
Prijs
€1.750

Locatie

Online

Taal

Engels

Eerste startdatum

08.11.2023

Duur

1 - 10 dagen
Prijs
€1.750

Locatie

Online
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma
Programma's
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-marketing-communicatie-rapportage
Masterclass Duurzame marketing, communicatie & rapportage
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/duurzame-marketing-communicatie-rapportage/programma-docenten
Programma & docenten

Programma & docenten

Via duurzaamheidscommunicatie en -rapportage informeer je jouw werknemers, consumenten en andere belanghebbenden over de manier waarop jouw organisatie de verschillende duurzaamheidsuitdagingen aanpakt.

Op dag 1 zoom je in op wereldwijde trends in duurzaamheidsverslaggeving (inclusief de EU Taxonomy) en ontdek je hoe je waardevolle relaties kan opbouwen met jouw stakeholders.

  • Mondiale trends in rapportering en communicatie (GRI, EU-taxonomie en de EU-richtlijn betreffende de rapportering door ondernemingen)
  • Uitdaging 'greenwashing of SDG-washing'
  • Stakeholderperspectieven en communicatie: een reflectie door de Haven van Antwerpen

Sessie 2: Duurzaam boekhouden

Op dag 2 werk je aan de belangrijkste aandachtspunten binnen jouw duurzaamheidsagenda. Je leert praktijkgericht hoe je sociale- en milieueffecten kan meten, analyseren en rapporteren.

  • Duurzaam boekhouden
  • GHG boekhouden
  • The Future Fit Business Benchmark: kennismaking met een management tool om jouw impact te beoordelen, te meten en te beheren

Sessie 3: Communiceren wat wat ertoe doet

Een duurzaamheidsverslag is een goed begin, maar hoe veranker je dit in jouw organisatie? Op dag 3 zoomen we dieper in op specifieke trends en standaarden. We bespreken het spanningsveld tussen rapportering en storybuilding en kijken hoe je met jouw rapport een bredere groep belanghebbenden kan aanspreken.

  • Rapporteren over duurzaamheid
  • Marketing als katalysator voor duurzaamheid
  • Online marketing: op weg naar een B-Corp
  • Waarde Balans Alliantie - Waarde voor de samenleving: een reflectie door BASF

Session 4: Storytelling

Op dag 4 gaan we aan de slag met storytelling: hoe kan je via duurzaamheid een coherente en inspirerend merk opbouwen? En hoe ga je van een transparante naar authentieke communicatie?

→ Wat maakt een goed verhaal?
→ Wat maakt een goede verteller?
→ Wat is jouw duurzaamheidsverhaal?

Leerdoelen

Na het volgen van deze opleiding kan/zal je:

  • de trends in duurzaamheidsrapportage kennen (EU Taxonomy and the EU Directive on Corporate Reporting);
  • een onderscheid maken tussen de verschillende standaarden in duurzaamheidsverslaggeving en helemaal mee zijn met ‘sustainability accounting’;
  • nieuwe managementtools kennen om impact te meten (Future Fit Business Benchmark);
  • trends in marketing en communicatie spotten;
  • marketing inzetten als een katalysator voor duurzaamheid;
  • de ethiek en valkuilen van ‘greenwashing’ kennen;
  • verschillende communicatiemethoden kennen en hoe die in te zetten voor verschillende stakeholders;
  • ontdekken hoe je een sterk verhaal neerzet voor je organisatie of merk.

Start de registratieprocedure

Om de kwaliteit van deze masterclass te kunnen garanderen, laten wij slechts een beperkt aantal deelnemers toe. We raden je dan ook aan om zo snel mogelijk in te schrijven.

Eline maes

Een vraag over dit programma?

Function Learning & Development Advisor
Meeting
Eline maes
Sluiten

Een vraag over dit programma?