Programma's
Masterclass Strategische re-integratie na burn-out

Methodiek & inzichten voor facilitatie & dialoog tussen medewerker en werkgever na burn-out. Als HR-manager, preventieadviseur of coach streef je naar een duurzame werkcultuur die zorgt voor productieve en tevreden werknemers. Re-integratie na burn-out is essentieel binnen dit streven. Ontdek onze opleiding die je voorziet van methoden, inzichten en tools voor succesvolle re-integratie, wat bijdraagt aan duurzaam HR-beleid en kostenoptimalisatie.

Taal

Eerste startdatum

03.10.2024

1 - 10 dagen

Antwerpen, België

Taal

Eerste startdatum

03.10.2024

1 - 10 dagen

Antwerpen, België
Programma's
Masterclass Strategische re-integratie na burn-out

hervalt na re-integratie

Leer hoe je dit percentage voor jouw organisatie verbetert dankzij onze methodiek, inzichten en tools. Als neutrale gesprekspartner kun je van werkhervatting een positieve ervaring maken voor medewerker, werkgever én organisatie.

Toolbox

voor re-integratie

Dankzij de Re-Integratie Toolbox met kaartenset, tools en digitale scan creëer je een psychologisch veilige omgeving (een van de doorslaggevende elementen bij re-integratie).

Wetenschappelijk

onderbouwd

De leerstof is gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten over re-integratie na burn-out. Hiermee onderscheidt de opleiding zich, en dus ook jij of jouw organisatie als facilitator!

Waarom deze opleiding?

Ondernemingen worstelen met de re-integratie van mensen na burn-out. Uit onderzoek blijkt dat 50% hervalt. Werk en organisatie is slechts een van de oorzaken van burn-out, maar… wel een met grote impact. Het falen van de re-integratie cultuur in jouw organisatie heeft een impact op de duurzame werkcultuur, terwijl de financiële kosten oplopen, kortom een neerwaartse spiraal.

Om een re-integratieproces goed te laten verlopen, heb je een proactieve, gedragen aanpak nodig met heldere afspraken en een goede opvolging. Maar hoe doe je dat op een gestructureerde en succesvolle manier?

Ontdek met de opleiding Strategische re-integratie na burn-out hoe jij een succesvolle re-integratie na burn-out faciliteert

Download de brochure
CSP tracks
Een facilitator werkt in functie van het dialoog proces tussen medewerker én werkgever (vaak leidinggevende), ondersteunt en brengt beide partijen tot elkaar, én kijkt met hen naar wat mogelijk is.

Eva Geluk - Onderzoeker Human Centered Design, senior projectleider Stress and Burnout

Re Set 44

Wat leer ik?

Dankzij deze opleiding sta je als facilitator tussen werknemer en werkgever. Daarnaast stelt deze opleiding je in staat om een duurzame werkhervattingscultuur te installeren in een of jouw onderneming. Hierdoor stijgt het succes van re-integratie na burn-out waardoor de werknemers en onderneming opnieuw floreert.

• Je leert hoe je het re-integratieproces begeleid en faciliteert (gericht op het individu)
  • Je krijgt een hands-on aanpak om de motivatie en behoeften van de werknemer in kaart te brengen en af te stemmen met de job en organisatie
  • Je leert hoe je duurzame werkhervattingscultuur installeert in een onderneming
  • Doorheen de opleiding, stel je zelf een stappenplan op voor duurzame werkhervatting, op basis van de situationele context van jouw onderneming
Ontdek meer redenen om deze opleiding te volgen
Ph D for Executives AMS

Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek

De methodologie uit deze opleiding bouwt verder op onderzoek van Antwerp Management School en werd ontwikkeld in het kader van een ESF-project samen met Mensura en de Vereniging van Erkende Stress- en Burn-outcoaches. Het onderzoek focust zich op de hefbomen en succesfactoren voor een geslaagde werkhervatting

Hiermee onderscheidt deze opleiding zich, en ga jij als facilitator of HR-medewerker met de juiste inzichten, methodiek en tools aan de slag.

Ontdek meer redenen om deze opleiding te volgen
Re Set 3

Verhoog het succes van re-integratie na burn-out

Via deze masterclass heb je een hands-on aanpak om de job en de werkhervatting na een burn-out aan te laten sluiten bij de motivatie en noden van de werknemer. Dit wordt ook wel 'job crafting' genoemd. Hoe dit proces precies werkt, lees je hier.
Dankzij de aanwezigheid van de academicus en/of praktijkbegeleider, verrijk je jouw kennis en inzichten met een stabiele en juiste ondersteuning, zowel op theoretisch als praktisch vlak.

Op het einde van de opleiding heb je alles in handen om de centrale en neutrale spil te zijn die een veilige omgeving en positieve mindset creëert waardoor werkhervatting zowel voor de werkgever als de medewerker een positieve ervaring wordt.

Ontdek het programma en de leerdoelen
AMS Re Set 2023 images RAW

Hefbomen voor een geslaagde werkhervatting na burn-out

Hoe komt het dat steeds meer mensen langdurig ziek zijn omwille van een burn-out? Ondanks alle aandacht voor preventie en welbevinden, zowel in de privésfeer als op het werk? Het is toch gek dat je ziek van werk kan worden? Waarom worden zoveel mensen opnieuw ziek of zijn ze bang om te hervallen wanneer ze terug aan de slag gaan? Hoe kan je succesvol het werk hervatten? Deze vragen lagen aan de basis van het onderzoeksproject 'Re-integratie na burn-out: hefbomen en succesfactoren voor een geslaagde werkhervatting.'

Lees de blog
Blog Karen paradox web

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wil je graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws rond Human Resources & Leadership? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief en vink het juiste topic aan.

Schrijf je in
Boogkeers 2 1

Start de registratieprocedure

Om de kwaliteit van deze masterclass te kunnen garanderen, laten wij slechts een beperkt aantal deelnemers toe. We raden je dan ook aan om zo snel mogelijk in te schrijven.

Eline maes

Een vraag over dit programma?

Function Learning & Development Advisor
Eline maes

Een vraag over dit programma?