Icon info
NL
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma
Programma's
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/luchtvaartmanagement-strategie
Masterclass Luchtvaartmanagement & Strategie

Masterclass Luchtvaartmanagement & Strategie

Leer hoe je een doeltreffende luchtvaartstrategie ontwikkelt en uitvoert. Deze masterclass versterkt je vaardigheden als strategische denker en stelt je in staat om strategieën van zowel jouw organisatie als concurrenten te formuleren, analyseren en structureren.

Taal

Engels

Eerste startdatum

15.01.2024

Duur

1 - 10 dagen
Prijs
€3.950

Locatie

Antwerpen, België

Taal

Engels

Eerste startdatum

15.01.2024

Duur

1 - 10 dagen
Prijs
€3.950

Locatie

Antwerpen, België
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma
Programma's
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/programma/luchtvaartmanagement-strategie
Masterclass Luchtvaartmanagement & Strategie

2-weekse praktijkgerichte

specialisatiecursus

Deze masterclass koppelt academisch onderzoek aan hedendaagse industriële knowhow en praktijk. Het bevat een uitdagende mix van excursies, bedrijfsbezoeken, gastcolleges, workshops, casestudies, interactief onderwijs en evaluatiemethoden.

Strategie &

Implementatie

Deze opleiding maakt je tegelijk sterker als strategisch denkende manager en scherpt je vaardigheden aan om de strategieën van je eigen organisatie en die van je concurrenten te formuleren, analyseren en structureren.

Powered by

C-MAT en Universiteit Antwerpen

Deze masterclass wordt mede georganiseerd door het Centre for Maritime & Air Transport Management (C-MAT), in samenwerking met de Universiteit Antwerpen en de International Civil Aviation Organization (ICAO).

Duurzame en impactvolle strategie

Organisaties zien zich vandaag geconfronteerd met nieuwe concurrentiële spelers. Disruptieve krachten zetten de vertrouwde bedrijfsdynamiek volledig op haar kop. De waardeketen van luchtvervoer verandert razendsnel en de waardepropositie van de luchtvaartmaatschappij is aan het vervagen. Traditionele distributiekanalen en businessmodellen worden op de proef gesteld. De alomtegenwoordigheid van ‘nieuwe’ businessmodellen en markten dwingt tot nieuwe manieren van werken. Als senior manager sta je voor een cruciale uitdaging: hoe kan je effectief een duurzame en impactvolle strategie ontwikkelen en uitrollen?

Onze faculty neemt je mee doorheen het hele proces van het formuleren en implementeren van een strategie die jouw organisatie naar succes leidt. Dit is een continu proces dat steunt op twee evenwaardige pijlers:

→ het formuleren en uitvoeren van je strategie;

→ het claimen en capteren van de ‘toegevoegde waarde’ van transformatie in de waardeketen van luchttransport.

Op deze manier gaan we een stuk verder dan klassieke strategieopleidingen. Je krijgt niet alleen de nodige knowhow en tips & tricks om je strategie te versterken, maar je doorloopt ook casestudy’s, workshops en persoonlijke opdrachten. Deze opleiding maakt je tegelijk sterker als strategisch denkende manager en scherpt je vaardigheden aan om de strategieën van je eigen organisatie en die van je concurrenten te formuleren, analyseren en structureren.

Harbour Antwerp

Businessmodellen en strategieën van luchtvaartmaatschappijen

Tijdens deze masterclass word je ondergedompeld in diverse businessmodellen en strategieën van luchtvaartmaatschappijen en leer je de belangrijkste kenmerken analyseren: producten, netwerken, planning, vloten, prijszetting, distributie en capaciteitsbeheer. Je verkent daarnaast opkomende concepten zoals multimerkstrategieën, lagekostenluchtvaartmaatschappijen, megahubconnectors, virtuele luchtvaartmaatschappijen en airline-within-airline businessmodellen.

Alle stakeholders komen aan bod, van de centrale speler, de luchtvaartmaatschappij, tot de integrale onderdelen van de sector, zoals luchthavens, luchtverkeersleidingleveranciers en grondafhandelingsdiensten.

Met behulp van essentiële modellen zoals vergelijkende analyse, SWOT-analyse, Business Model Canvas, BCG-matrix, Porter-kwadrant en speltheorie leer je effectieve luchtvaartmaatschappijstrategieën analyseren en formuleren.

Je werkt aan een haalbaar en voor de bank aanvaardbaar ondernemingsplan om een luchtvaartmaatschappij vanaf nul op te bouwen. Je past de theorie die in de lessen aan bod kwam meteen in dit ondernemingsplan toe, waardoor je jouw luchtvaartmaatschappij stap voor stap werkelijkheid ziet worden.

Lees meer over het programma
Wouter Dewulf AMS Antwerp Management School C MAT

Waarom je voor AMS kiest

Deze masterclass bereidt je voor op actuele uitdagingen binnen de luchtvaartsector. Bij het opstellen van het programma werd rekening gehouden met een internationaal publiek. Het is bedoeld voor mensen met een achtergrond in economie of management, met focus op luchtvaartgerelateerde zaken.

Doordat deze masterclass mede georganiseerd wordt door het Centre for Maritime & Air Transport Management (C-MAT), en in samenwerking met de Universiteit Antwerpen en de International Civil Aviation Organization (ICAO), leer je docenten die nauwe samenwerkingsverbanden hebben met topuniversiteiten, toonaangevende internationale bedrijven en diverse publieke organisaties.

Ontdek meer redenen om voor deze masterclass te kiezen
C MA Tjpg

Start de registratieprocedure

Om de kwaliteit van deze masterclass te kunnen garanderen, laten wij slechts een beperkt aantal deelnemers toe. We raden je dan ook aan om zo snel mogelijk in te schrijven.

Eline maes

Een vraag over dit programma?

Function Learning & Development Advisor
Meeting Learn More
Eline maes
Sluiten

Een vraag over dit programma?