
Zoekresultaten
About 1726 results
Dean's Club: de impact van geopolitieke verschuivingen op het bedrijfsleven in België en Europa
Een paar weken geleden kwamen we samen voor de eerste Dean’s Club van het jaar en spraken we over de impact van geopolitieke verschuivingen op het bedrijfsleven in België en Europa.
Met de masterclasses van AMS werd ik de leider die altijd al in me zat
Veel professionals groeien door naar managementposities door hun drive, talent en enthousiasme. Maar wie echt impact wil maken, voelt vaak de nood aan diepgaander strategisch inzicht. Om die reden koos ook Inge Vandael voor een Masterclass Bedrijfseconomie én een Masterclass Bedrijfsstrategie en Leiderschap bij AMS. Inge maakte graag tijd om meer te vertellen over authenticiteit, kritische reflectie en ondernemerschap.
Opgebrand voor hun dertigste: hoe houden we jongeren aan boord op het werk?
Het aantal twintigers met burn-out of depressie stijgt snel. Wat ligt aan de basis van deze stijging, en hoe kunnen organisaties mentale uitval voorkomen?
Waarom is er geen hitteplan voor werk, arbeidsmarkt en economie?
Hittegolven in Vlaanderen veroorzaken niet alleen fysiek ongemak, maar leggen bloot hoe kwetsbaar onze infrastructuur, economie en samenleving zijn voor extreme weersomstandigheden.
Pidpa en Antwerp Management School werken samen aan een toekomstgericht welzijnsbeleid
Pidpa bundelt de krachten met Antwerp Management School om een wetenschappelijk onderbouwd welzijnsbeleid te ontwikkelen dat effectieve initiatieven voor werkgerelateerd welzijn identificeert en implementeert. Daarmee wil de organisatie welzijn duurzaam verankeren in haar cultuur, ondersteund door praktische tools, draaiboeken en kennisuitwisseling binnen het AMS-netwerk.
Leren en feedback: hoe maak je er een werkende cultuur van?
Leren en feedback zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Niet alleen in theorie, maar vooral in de praktijk. Wat vroeger in aparte hokjes viel – formele evaluatie in performance management versus formeel leren via L&D – komt vandaag samen in iets veel belangrijkers: een leer- en feedbackcultuur die ingebed zit in het dagelijks werk.