Your current webbrowser is outdated. Update your browser.
Een kern van voltijdse academici, in dienst van AMS of gedeeld met de Universiteit Antwerpen, vormt de ruggengraat van de AMS faculty gemeenschap. Aanvullend daarop heeft een grote groep academici uit andere universiteiten, lokaal en internationaal, en lesgevers met praktijkervaring in de bedrijfswereld een deeltijdse opdracht aan de school. Door hun specifieke expertise en hun professionele ervaring geven zij volledige, praktijkgericht en wetenschappelijk actuele managementinzichten. Samen bezorgen zij al onze deelnemers een leerervaring van topkwaliteit.
Als excellente managementschool willen wij koploper blijven op het vlak van bedrijfsinnovatie en -transformatie. Dankzij ons uitgebreide onderzoeksteam houden we de vinger aan de pols omtrent bedrijfswetenschappen, management en organisatie. Dit doen we zowel door nieuwe kennis te creëren via onderzoek als door samen met partners effectieve veranderingen te realiseren. Onze ambitie is dan ook duidelijk: “Opening minds to impact the world”. We doen dit vanuit drie kernwaarden: een globale mindset, maatschappelijk bewustzijn en kritische reflectie.
augustus 02, 2018
Jean-Pierre Garitte, docent in onze Masterclass Interne Audit, wordt op 1 september 2018 de nieuwe CEO van IIA Belgium. IIA Belgium (The Institute of Internal Auditors-Belgium) is een professionele non-profit organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling en professionalisering van het beroep van interne auditoren in België.
juli 18, 2018
Dankzij de opkomst van de ‘Antwerp Six’ ging de stad eind jaren 80 onmiskenbaar tot de top van de internationale modewereld behoren. Dertig jaar later is Antwerpen nog steeds koploper. De mode-industrie is nochtans ingrijpend veranderd. Creativiteit en durf volstaan al lang niet meer om aan de top te blijven.
Antwerp Management School lanceert in samenwerking met de Fashionindustrie de Fashion Entrepreneurship Award. Een student van de Master in International Fashion Management kan samen met een creatieve ontwerper kans maken op deze award.
juli 11, 2018
Established family businesses have the necessary means and networks to influence the market. However, they do sometimes miss the know-how needed to be sufficiently innovative. Start-ups usually do not lack innovative capacity and are, you could say, innovative per definition. However, they often lack the needed elbowroom to break through. And so the answer seems to be clear: get both types of companies to collaborate and you will have the best of both worlds
juni 29, 2018
Na 8 jaar voorzitterschap van de Antwerp Management School Alumni geeft Guido Kestens de fakkel door aan Mimi Lamote, CEO van het modelabel Mayerline. Mimi gaat aan de slag vanaf 26 juni.