Icon info
NL
Search results
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/zoeken
Zoekresultaten

Zoekresultaten

Zoeken

About 1687 results

Katrien De Langhe

AMS en NSX werken samen aan future proof digitale transformatie

Het ontwikkelen en verspreiden van topkennis en het samen impact realiseren op organisaties en de maatschappij, dat zijn de ambities die AMS en NSX delen. AMS doet dit via management-onderwijs, onderbouwd door state-of-the-art onderzoek. NSX, een spin-off van UAntwerpen, doet dit via onderzoek en valorisatie van de innovatieve Normalized Systems-technologie. Beide organisaties hebben zich geëngageerd om in het domein van Business & IT en digitale transformatie hun samenwerking te versterken. Een win voor beide organisaties, en vooral voor de sector zelf.

MIM 30 Years - Surprise Scavenger Hunt

30 jaar Master in Management! Tijd om opnieuw Antwerpen en AMS te verkennen tijdens een leuke en verrassende zoektocht, samen met oud-studiegenoten, op zaterdag 12 juni 2021.

De enige weg vooruit is circulair

In 2019 werd aan meer dan 750 mondiale experts en besluitvormers gevraagd om hun grootste zorgen te rangschikken in termen van waarschijnlijkheid en impact. Voor het eerst in het jaarlijkse Global Risks Report, dat in januari 2020 wordt gepubliceerd, is de top vijf van wereldwijde risico's in termen van waarschijnlijkheid allemaal milieugerelateerd. Daarom is de enige weg vooruit circulair.

(R)evolutionize your Business & Empower Yourself

After the first World War, we had the “Roaring Twenties” and the “Great Depression”. Many believe that we’re heading for a new “roaring” decade. Will this period of prosperity in the 21st century be sustainable and beneficial to all of society?
Please join us on Friday May 28th for a panel conversation with inspiring ESSCA Faculty, EPHD and EMBA alumni. We will discuss how business can save the world, how consumer behavior is shifting and how you can empower yourself.

Strategische benaderingen voor de beveiliging van digitale platformen

Het is tegenwoordig onmogelijk om je een organisatie voor te stellen zonder technologie. Steeds meer industrieën worden 'smarter' en meer tech-gedreven. We leven in de tijd van een 'platform society'. Zo is bijvoorbeeld Coursera nu het meest prominente online opleidingsbedrijf ter wereld. Het werkt samen met ruim 200 toonaangevende universiteiten en bedrijven. Platforms worden steeds krachtiger en richten zich op het verzamelen van steeds meer data om diensten te kunnen cross- of upsellen. Dit kan gaan van kleine individuele tech-initiatieven tot complete bedrijfsmodellen waarin toeleveringsketens vervlochten zijn met platformgebaseerde bedrijfsmodellen. Er worden steeds nieuwe manieren van werken geïntroduceerd, zoals Agile en DevOps, wat leidt tot opportuniteiten, maar ook tot onbekende risico's.

Innovaties in werkplek- & organisatiedesign: abrupt voorbij de honeymoonfase?

Almaar meer bedrijven sluiten kantoren en laten hun medewerkers vanop afstand werken. Hybride werken, of de combinatie van werken van thuis uit, op kantoor of op een derde locatie, maakt vandaag ongezien opgang. Tien jaar terug was dit ondenkbaar. In 2010 werkte 15% in België thuis, terwijl dit nu 35% is.

Tegelijkertijd zijn steeds meer organisaties op zoek naar nieuwe manieren om flexibeler te kunnen inspelen op de noden van de klant en de omgeving. De klassieke, meer gesloten en bureaucratische hiërarchie maakt plaats voor een meer open en dynamisch organisatiedesign. Die beweging krijgt vele namen: innovatieve arbeidsorganisatie, zelfsturing, netwerkorganisatie.

Annebeth Bels, PhD

AMS Alumni Chapter on SDG Leadership - Pre-launch Event

We are pleased to invite you to the pre-launch event of the new AMS Alumni Chapter on SDG Leadership (ACSL) which will take place on June 22nd at 8 PM. During this event, the plans for this new Alumni Chapter will be introduced and alumni will be invited to contribute to these plans

Strategic and human challenges to boosting digital maturity

Which elements play a role in sustainably scaling up digital products and services? Which barriers hinder the realization of promised (efficiency) gains? How do frontrunners cope with these challenges and how you can apply this knowledge to your own digital transformation journey?