Search results
Zoekresultaten

About 1692 results

Webinar: Netwerkleiderschap: de complexiteit van moderne samenwerkingen

Neem deel aan dit gratis webinar en ontdek de kracht van samenwerkingsstrategieën in onze hyper-geconnecteerde wereld

Webinar: Het gebruik van AI in innovatieprocessen

Neem deel aan dit gratis webinar en verdiep je in de transformerende rol van AI in innovatie

Webinar: Welzijnsbeleid is meer dan fruit en yoga

Neem deel aan dit gratis webinar en zet de eerste stap richting een effectief welzijnsbeleid in jouw organisatie

Webinar: Culture eats strategy for breakfast

Neem deel aan dit gratis webinar en leer hoe je organisatiecultuur en strategische veranderingen op elkaar kan afstemmen

Webinar: De balans tussen leiderschap en financiële strategie in KMO's

Neem deel aan dit gratis webinar en ontdek de dynamische interactie tussen leiderschap, strategie en financieel inzicht

Ina Averhals

5 belangrijke vragen om KPI's op te stellen voor innovatierapportage

Dit tweede artikel in onze serie van drie over bedrijfsinnovatie richt zich op de KPI's die innovatieleiders gebruiken om hun voortgang te rapporteren en communiceren. Deze meetgegevens beoordelen het succes en de effectiviteit van innovatie-inspanningen, geven informatie over het bereiken van de gewenste doelen, helpen problemen op te sporen en moedigen gedrag aan dat consistent is met de drijfveren van het bedrijf. Interviews met 15 innovatieleiders uit 5 verschillende landen hielpen bij het definiëren van 5 belangrijke vragen om sterke innovatie KPI's te ontwikkelen.

Corporate venturing: uitdagingen bij het meten van rendement op innovatie

Met de toename van technologische, zakelijke en maatschappelijke verstoringen komt innovatie nog hoger op de to-do lijstjes van bedrijven te staan. Daarmee neemt ook het belang van corporate venturing toe, wat evenveel kansen als uitdagingen biedt. Dit artikel is het eerste in een serie van drie en gaat in op de uitdagingen bij het meten van het rendement van innovatie. Tegen het einde van het jaar wordt al het onderzoek gebundeld in een groter rapport.

De economische kosten van klimaatverandering in 4 cijfers

Het klimaat op aarde verandert snel en de gevolgen worden wereldwijd steeds zichtbaarder. Naarmate extreme weersomstandigheden intensiever worden en de temperaturen blijven stijgen, wordt de economische tol van klimaatverandering een dringende zorg voor zowel landen als industrieën. In deze blogpost gaat senior onderzoeker Kirsten Vanderplanken in op vier kritieke cijfers die de economische impact van klimaatverandering belichten. Ze werpt een licht op de duizelingwekkende kosten waar landen en bedrijven mee te maken krijgen, zelfs als er ambitieuze aanpassingsmaatregelen worden genomen.

ESG als cruciale factor voor het aantrekken van de volgende generatie werknemers

Ben je benieuwd wat jouw bedrijf onweerstaanbaar kan maken voor de volgende generatie werknemers? Kijk dan niet verder dan ESG! Wat is ESG, vraag je je af? Het staat voor Environmental, Social en Governance factoren en het is een game-changer geworden op de arbeidsmarkt.