Icon info
NL
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl
Home
https://www.antwerpmanagementschool.be/nl/zoeken
Zoekresultaten
Search results

Zoekresultaten

Zoeken

About 1713 results

Het belang van de ‘hoe’ en ‘waarom’ van innovatie

Niet zo héél lang geleden had Nokia een enorm marktaandeel in de mobiele telefonie. Vandaag focust het bedrijf zich in de eerste plaats op netwerkinfrastructuur. Het ‘telefoonmerk’ werd verkocht aan Microsoft, dat het op zijn beurt verkocht aan HMD Global die vorig jaar de nieuwe Nokia smartphones op de markt bracht.
Het is niet zo dat Nokia niet aan innovatie deed, maar ze misten wél de hele smartphone-golf. Aangezien zo’n 80% van de innovaties faalt, is het belangrijk om innovatie inzichtelijker en beter beheersbaar te maken. Innovatie is dus niet per definitie goed en kan niet aan het toeval worden overgelaten.

Culturele leiders voor de toekomst: een Vlaams-Nederlandse ambitie

Vanaf september 2018 starten Vlaanderen en Nederland met een gezamenlijk leiderschapsprogramma voor de cultuursector. Het programma bouwt verder op het zeer succesvolle Nederlandse programma Leiderschap in Cultuur (LinC), in 2013 geïnitieerd door het Nederlandse ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en uitgevoerd door de Universiteit Utrecht en de denktank Kennisland.