Kennisnetwerk Creative Industries & Modemananagement

Heb je een vraag over mode & creative industries?
Je kunt bij mij terecht.


Een kennishub die focust op ondernemerschap en innovatie binnen organisaties in de creatieve sectoren.

Missie van het kennisnetwerk

Het kennisnetwerk creativiteit en modemanagement heeft als doel om de actuele kennis uit te diepen en verder te ontwikkelen voor organisaties in de creatieve sectoren. We gebruiken deze kennis om deze organisaties te helpen hun creatieve competenties verder uit te bouwen en te (blijven) groeien. Hierbij staan volgende activiteiten centraal:

  • Trends detecteren en analyseren en duurzame academische kennis opbouwen over de creatieve sectoren in Vlaanderen, België en internationaal
  • Creatieve organisaties ondersteunen op het vlak van ondernemerschap en innovatie
  • De creatieve sectoren stimuleren via co-creatief onderzoek, kennisdeling en interactieve leervormen

Hoofdactiviteiten:

  • Creatieve bootcamps
  • Workshops: management en ondernemerschap / innovatieve businessmodellen / Beken Kleur Toolkit
  • Co-creatietrajecten business en creatives
  • Voordrachten en lezingen
  • Kenniscreatie op basis van publicaties en onderzoek in opdracht van overheid, bedrijven en andere organisaties

Cocreëer met ons

Wat

Beken Kleur Toolkit

Met deze tool maak je het dominante denkkader in je eigen organisatie uit de creatieve industrieën duidelijk zichtbaar. Zo ga je straks bewuster om met je keuzes. Deze tool behandelt drie belangrijke denkkaders binnen de creatieve industrieën. Deze denkkaders zijn niet bedoeld om actoren binnen de creatieve industrieën in aparte hokjes in te delen of een bepaalde rangorde te geven.

Vraag je toolkit aan

business-design-innovation-toolbook_cover

Team

  • Sofie Jacobs, onderzoeker Kennisnetwerk Creativiteit en Modemananagement
  • Annick Schramme, PHD, Cultureel Management en cultureel beleid

Sofie Jacobs
Researcher Creativity & Creative Industries

Annick Schramme
Academic Director Creative Economy

Partners

Blog

Ontdek meer blogposts

Leiders van paradoxen

March 23, 2017

Spanning, dilemma’s, keuzes, conflicten, paradoxen, polarisatie… de leefwereld van meer en meer organisatieleiders aan de top kenmerkt zich door onoplosbare, botsende eisen en verwachtingen. Dat bleek al snel tijdens onze derde leader dialogue. “Ik moet dag na dag kunnen bijsturen en…

Design Thinking: 3 valkuilen van de hype

March 22, 2017 door Remco Lenstra

De laatste maanden en jaren hebben we een grote opkomst gezien van het begrip Design Thinking in…

Begin dit jaar heb ik me ingeschreven voor de ‘executive Master Enterprise IT Architecture’ aan…

Prof. dr. Jesse Segers werkte onlangs mee aan een artikel in Management Team over of bedrijven beter…

Design Thinking Incorporated

March 10, 2017 door Remco Lenstra

"If you rewind through design history, the most thrilling periods are the ones of the greatest…

Hoe kan ik je helpen?

Sofie Jacobs, Researcher Creativity & Creative Industries