Kennisnetwerk Creative Industries & Modemananagement

Heb je een vraag over mode & creative industries?
Je kunt bij mij terecht.


Een kennishub die focust op ondernemerschap en innovatie binnen organisaties in de creatieve sectoren.

Missie van het kennisnetwerk

Het kennisnetwerk creativiteit en modemanagement heeft als doel om de actuele kennis uit te diepen en verder te ontwikkelen voor organisaties in de creatieve sectoren. We gebruiken deze kennis om deze organisaties te helpen hun creatieve competenties verder uit te bouwen en te (blijven) groeien. Hierbij staan volgende activiteiten centraal:

  • Trends detecteren en analyseren en duurzame academische kennis opbouwen over de creatieve sectoren in Vlaanderen, België en internationaal
  • Creatieve organisaties ondersteunen op het vlak van ondernemerschap en innovatie
  • De creatieve sectoren stimuleren via co-creatief onderzoek, kennisdeling en interactieve leervormen

Hoofdactiviteiten:

  • Creatieve bootcamps
  • Workshops: management en ondernemerschap / innovatieve businessmodellen / Beken Kleur Toolkit
  • Co-creatietrajecten business en creatives
  • Voordrachten en lezingen
  • Kenniscreatie op basis van publicaties en onderzoek in opdracht van overheid, bedrijven en andere organisaties

Cocreëer met ons

Wat

Beken Kleur Toolkit

Met deze tool maak je het dominante denkkader in je eigen organisatie uit de creatieve industrieën duidelijk zichtbaar. Zo ga je straks bewuster om met je keuzes. Deze tool behandelt drie belangrijke denkkaders binnen de creatieve industrieën. Deze denkkaders zijn niet bedoeld om actoren binnen de creatieve industrieën in aparte hokjes in te delen of een bepaalde rangorde te geven.

Vraag je toolkit aan

business-design-innovation-toolbook_cover

Team

  • Sofie Jacobs, onderzoeker Kennisnetwerk Creativiteit en Modemananagement
  • Annick Schramme, PHD, Cultureel Management en cultureel beleid

Sofie Jacobs, PhD
Researcher Creativity & Creative Industries

Annick Schramme
Academic Director Creative Economy

Partners

Blog

Ontdek meer blogposts

Eerste Hulp bij Fraude Onderzoek

June 23, 2017 door Lode Barrezeele

Wanneer fraude voorkomt, is het dikwijls niet beperkt tot kleine bedragen maar kan een organisatie met zware verliezen en reputatieschade opgezadeld worden. Daarom is toenemende aandacht voor antifraudebeleidsvormen belangrijk voor een veilige, vertrouwelijke organisatie. Wat is een doeltreffende…

China is al lang niet meer het land van massaproductie: ze zijn op zoek naar toegevoegde waarde en…

AMS en China: een geschiedenis die de toekomst schrijft

June 21, 2017 door Lode Barrezeele

Wie een businessstrategie wil opzetten om handel te drijven met Chinese partners botst vaak op…

Op een warme donderdagochtend 15 juni heette Timothy Vermeir van HR Square ons welkom op onze…

Prijs heeft grootste invloed op omzet

June 19, 2017 door Andries Reymer

In de geglobaliseerde context waar wij met zijn allen in werken en willen presteren botsen we meer…

Hoe kan ik je helpen?

Sofie Jacobs, PhD, Researcher Creativity & Creative Industries