Nathalie Dens

Expertise

  • Marketing Communications
  • Advertising Appeals
  • Brand Strategy
  • Brand Placement 

Programma’s

  • Full-time Master in Global Management
  • Full-time Master in het Management

Nathalie Dens behaalde een licentiaatsdiploma Handelsingenieur en een doctoraat in de Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen. Zij startte haar carrière als doctoraal onderzoeker bij het FWO Vlaanderen en werkt op dit ogenblik als docent binnen het Marketing department aan de Universiteit Antwerpen, faculteit TEW. Nathalie doceert verschillende algemene marketing cursussen aan haar eigen faculteit. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de begeleiding van de Bachelorproef Marketing en van verschillende masterproeven per jaar. Nathalie is verbonden aan de Antwerp Management School en aan TiasNimbas Business School (Utrecht), waar zij Marketing Management op zowel beginnend als intermediair niveau doceert. Zij is ook twee jaar als gastprofessor uitgenodigd aan de Ehsal University Dubai.

Nathalie’s wetenschappelijk onderzoek spitst zich toe op de effectiviteit van verschillende reclametypes (angst, afschuw, emotioneel versus informatief, visueel versus verbaal, geïdealizeerde modellen, celebrity endorsement, gezondheidscommunicatie, etc.) en contemporaire communicatie formats (brand placement, user-generated content, sociale media, etc.) voor nieuwe en bestaande merken. Recent werkt zij ook mee aan een serie studies naar de effecten van media mix investeringen, zowel als globale merkassociaties in verschillende culturen. Haar werk is gepubliceerd in internationaal gerenommeerde tijdschriften zoals Accident Analysis & Prevention,Health Communication,International Journal of Advertising,Journal of Business Research,Marketing Letters,Sex Roles: A Journal of Research, etc.  Zij zetelt ook in de editorial review board van een aantal leidinggevende communicatie tijdschriften als International Journal of Advertising, Journal of Advertising and Journal of Business Research.